A rakományok főleg Magyarországon gyártott elektrotechnikai berendezésekből, gép- és autó alkatrészekből, háztartási és informatikai berendezésekből – beleértve a gyártási alapanyagokat is -, valamint sporteszközökből és vágószerszámokból állnak. A közleményben felidézik, hogy a Rail Cargo Group 2020 augusztusa óta hetente közlekedtet importvonatokat Kínából az ukrán-magyar határátkelőn, Záhonyon keresztül Magyarországra. Az 50 darab 40-lábas konténert továbbító irányvonatok a déli Selyemúton Kazahsztánt, Oroszországot, Ukrajnát átszelve érkeznek Budapestre, a Rail Cargo Terminal – BILK-re – adta hírül a távirati iroda.

A 2019-ben fuvarozott évi 330 TEU-hoz (egység konténer) képest a Záhonyon keresztül szállított árumennyiség 2021-re meghúszszorozódott, a vonatok ez év augusztusáig több mint 7000 TEU-t fuvaroztak. A pozitív tendenciát folytatva a Rail Cargo Group 2021 végéig a 10 000 TEU-s mérföldkő átlépését tervezi – közölték. A Záhonyon keresztül továbbított eurázsiai konténervonatok mellett a Malaszewicze-Breszt határátkelőn keresztül közlekedtetett járatok forgalma is fokozatosan erősödik. Tovább élénkül a konténeres árufuvarozás volumene a tengeri útvonalakon is.  Az adriai kikötőket, Kopert és Rijekát a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-kel hetente több importvonatpár köti össze, hasonlóan erősen növekszik a forgalom a görög Pireusz és Budapest között is – ismerteti a Rail Cargo Hungaria.