2025 július 13

Mikrocsipek hiánya miatt leáll a Suzuki esztergomi gyára

Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az érintett dolgozóknak pihenőnapokat biztosítanak, melyeket transzfernapok segítségével a munkaidőkereten belül később pótolnak. A vállalat a termelési szünetet kihasználva az éves beruházási tervben szereplő feladatokat valósít meg, folytatják az anyagmozgatási feladatokat automatizálását, valamint fejlesztik a dolgozók munkakörülményeit és a karbonsemlegességhez kapcsolódó intézkedéseket vezetnek be – tette hozzá a kommunikációs vezető.

A Magyar Suzuki Zrt-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá. A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó.

A magyarországi újautó-piacon 2020-ban 14 783 Suzuki kelt el, ami 11,55 százalékos részesedést biztosított az öt éve piacvezető márkának. A vállalat 2020-at 1,656 milliárd euró nettó árbevétellel zárta, ez 31 százalékkal elmarad a 2019. évitől.

Az adózás utáni eredmény 20,01 millió euró volt 2020-ban, míg egy évvel korábban 84,46 millió euró.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.