2024 március 28

Kompenzálja a fogyasztókat a Vodafone

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta: a Vodafone megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagjait. A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét. A Vodafone az eljárás során együttműködött a GVH-val: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta. Így a cég valamennyi ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Pass-ot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket – közölték. A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A határidő leteltét követően a GVH részletesen ellenőrzi majd a cég fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását – közölte a hivatal – ismertette a távirati iroda.