2024 április 19

Bővítette magyarországi tevékenységét az Alstom

Az első forgóváz nemrég készült el Mátranovákon, ahol több mint 1,3 milliárd forintos beruházás zajlik. A cég új fejlesztéseket és létszámbővítést tervez – írták a közleményben. A Coradia iLint a világ egyetlen hidrogénüzemű személyvonata, amelyet az Alstom gyárt németországi gyárában, Salzgitterben. A nem villamosított vonalakra tervezett vonatból Németország, Olaszország és Franciaország már rendelt – áll a közleményben. A Magyarországon készülő forgóvázkeret a vasúti kocsik egyik legfontosabb része, arra szerelik fel a tengelyeket, a rugókat és a fékeket. Minősége meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A nógrádi üzemben gyártott termékek minősége kiemelkedő, a „Made in Mátranovák” megjelölés a megbízhatóság és a magas szakmai színvonal védjegyévé vált – közölte az Alstom. Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. magyarországi vezérigazgatója a közleményben kiemelte: nagy jövőt jósolnak mind Magyarországon, mind Európában a hidrogénmeghajtás alkalmazásának a vasúti közlekedésben, ezért is terveznek folyamatos fejlesztéseket, és ahhoz kapcsolódóan létszámbővítést idén és a következő években.

Az Alstom több mint húsz éve van jelen Magyarországon, az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója. A cég 2021 januárjában vette meg a forgóvázgyártásra szakosodott mátranováki gyárat, amely 660 alkalmazottal Nógrád megye egyik legnagyobb foglalkoztatója. A gyár az 1970-es évek elején épült, és 1982 óta gyárt forgóvázkeretet. A franciaországi székhelyű Alstom 70 országban van jelen, és több mint 70 ezer munkavállalót foglalkoztat. Miután a Bombardier Transportation 2021. január 29-én csatlakozott az Alstomhoz, a kibővült csoport összesített árbevétele 14 milliárd eurót tett ki a 2021. március 31-ével lezárult 12 hónapban. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Alstom Transport Hungary Zrt. a 2020. április 1. és 2021. március 31. közötti üzleti évben 532 millió forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző időszak 640 millió forintjával szemben. A 2021. március 31-ével zárult üzleti évben 62 millió forint veszteséget mutatott az adózott eredménye a bázisidőszak 54 millió forint veszteségével szemben – közölte a távirati iroda.