Az első fél évben 12,3 százalékkal 98 916-ra esett vissza az új személygépkopcsik eladása Csehországban, a csökkenés különösen a második negyedévben volt jelentős – közölte a cseh autóipari szövetség pénteken közleményben.

A csökkenés mögött alapvetően az autógyárak problémái állnak, a kereslet továbbra is nagyobb mint a kínálat. “Folytatódnak a termelési problémák, hiányzanak az alkatrészek, a koronavírus-járvány időszaka és az ukrajnai háború nagymértékben befolyásolta a gyártási és szállítási folyamatok logisztikáját” – mutat rá a szövetség. Az első fél évben eladott új személyautók 72,6 százalékát cégek és intézmények vették meg, a többit magánszemélyek. A legnagyobb kereslet a cseh Skoda márka iránt mutatkozott, amelyekből 31 678 darabot adtak el, ez az összes eladás 32 százaléka. A második helyen a Hyundai állt 10,2 százalékkal, a harmadikon a Volkswagen 8,15 százalékkal.

A Toyota piaci részesedése 6,5 százalék, a Kia cégé pedig 5,6 százalék volt az év első hat hóapjában – ismertette a távirati iroda. Ami az egyes modellek eladását illeti, a sorrend a következő: Skoda Fabia 6280 darab, Skoda Octavia 6254 darab, Hyundai i30 4433 darab. Az első fél évben értékesített kocsik 66 százaléka benzinmotoros, 25 százaléka pedig gázolajos volt. A villanyautók eladása éves szinten megduplázódott, de az összeladásnak így is csak két százalékát tette ki. Külföldről 89 307 darab személygépkocsit hoztak be Csehországba, ami 6,9 százalékos növekedés. A behozott autók átlagéletkora 10,6 év volt.