2024 április 24

Villanymotorokat is gyárt majd a BMW az ausztriai Steyrben

A BMW hétfői bejelentése alapján a steyri üzemben 2025-től villanymotorok gyártását kezdik meg elektromos járművekhez, teljes kiépített kapacitásban évi 600 ezres példányszámban. A globális piac kiszolgálása érdekében azonban az üzemben a belsőégésű motorokat is tovább fogják gyártani, még ha az EU-ban 2035-től be is lesz tiltva a forgalomba helyezésük. Alexander Susanek, a BMW Steyr ügyvezető igazgatója az APA hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy a steyri üzem már negyven éve fejleszt és gyárt belsőégésű motorokat a BMW és a Mini márkák számára. Minden második BMW autó a steyri üzemben gyártott motorral kerül forgalomba. Tavaly az üzem több mint egymillió motort gyártott, ebből 350 ezer volt dízel, a többi benzines. A beruházás keretében a benzin- és dízelmotorok gyártására szolgáló négy szerelősor további két, villanymotorok gyártására szolgáló sorral bővül.

A villanymotorokból az előszéria gyártását 2024 közepén kezdik meg, kereskedelmi tételben pedig a gyártás a tervek szerint 2025-ben indul. A teljes kapacitás évi 600 ezer motor lesz. A Steyr üzem az e-motorok egy „nagyteljesítményű” új generációjának a gyártását is tervbe vette, amelynek kifejlesztésébe a vezérigazgató elmondása szerint 230 millió eurót fektetnek be. További 730 millió eurót fordítanak a telephely bővítésére. Az üzem 2030-ra 4400 alkalmazottat foglalkoztat majd, ennek felét az elektromobilitás terén. Az üzemben foglalkoztatott 700 fejlesztőmérnöknek a kilencven százaléka foglalkozik majd elektromobilitási technológiákkal – mondta el Alexander Susanek. A BMW jelenleg két és félmillió járművet gyárt évente, ennek elektromos hajtással szerelt részaránya mintegy tíz százalékot tesz ki, de rohamos ütemben növekszik. Milan Nedeljkovic, a BMW gyártásért felelős igazgatósági tagja 2030-ra évi 3 millió autóval és 50 százalékos elektromos meghajtású részaránnyal számol. Az elektromos járművek részarányának a növekedése azonban erősen függ a gyártásukhoz szükséges nyersanyagok elérhetőségétől és nem utolsósorban az egyes országok töltési infrastruktúrájától, ami szintén befolyásolja a keresletet – közölte a távirati iroda.