A chiphiány és a koronavírus- járvány még mindig nagyban hat.

Kínában szeptemberben már az ötödik egymást követő hónapban csökkent az autóeladás éves összevetésben, részben az ágazati termelést visszavető chiphiány miatt, és azért, mert több térséget ideiglenesen lezártak a koronavírus-járvány újbóli terjedése miatt.

A múlt hónapban 2,07 millió új járművet adtak el Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, ami 19,6 százalékkal kevesebbet a tavaly szeptemberinél – közölte a kínai autógyártók szövetsége, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) kedden.

Az idei első kilenc hónapban 18 millió 620 ezer új autót értékesítettek az ázsiai országban, 8,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, amiben szerepet játszott a tavalyi alacsony bázis is. A szervezet kimutatása szerint szeptemberben az általános trenddel szembement az alternatív meghajtású NEV (new energy vehicles) autók eladási száma: 357 ezer volt a múlt hónapban, duplája az egy évvel korábbinak.

A NEV kategória foglalja magában a teljesen elektromos hajtás mellett a többi, a fosszilis energiahordozókhoz képest alternatív hajtáslánccal rendelkező, így a plug-in hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás járműveket is. A CAAM adatai szerint a Tesla amerikai elektromosautó-gyártó 56 ezer, Sanghajban készített autót adott el szeptemberben, a legtöbbet azóta, hogy mintegy két éve megkezdődött a Tesla autók gyártása Kínában és 27 százalékkal többet az idei augusztusi 44 ezer 264 után.