A kis és olcsó elektromos modellekre fókuszálja termékpalettáját a francia Renault autógyár a szerdán telekonferencián bemutatott üzleti stratégiájában.

Luca de Meo vezérigazgató bejelentése szerint a Renault 2025-ig 10 új elektromos modellt mutat be és 2030-ra eladott autóinak 90 százalékát elektromos modellek adják majd. Az új üzleti terv annyiban ambiciózusabb az előzőnél, hogy abban még a hibrid modellekkel együtt tervezte elérni a 90 százalékos értékesítési arányt a Renault, a mostaniban pedig tisztán elektromos modellekkel.

A vezérigazgató elmondta, hogy a következő öt évben tízmilliárd eurót invesztálnak az elektromos modellek fejlesztésébe, a modellpalettán belül az elektromos és hibrid modellek arányának a növelésére, ami 2025-re így eléri majd a kétharmadot.

A Renault az előállítási költségek csökkentése érdekében olyan elektromos autó platformot fejleszt ki, amelyre építve modul rendszer alapján többféle modellt is elő lehet állítani.

A kis és kompakt modellekre összpontosító stratégiában fontosszerepet szán a Renault a 90-es években megszüntetett Renault 5 modell elektromos verziójának, aminek az értékesítését 2024-ben tervezi megkezdeni.

A szerdán rendezett telekonferencián a Renault jelezte egy új elektromos modell bemutatását is “4ever” néven, ami vállalati belső információk szerint szintén a márka egy ősrégi modelljét, a Renault 4-et idézi majd vissza.

A Renault együttműködő partnereivel, a Nissan és Mitsubishi autógyárakkal évente egymillió elektromos autót tervez gyártani 2030-ra a 2020-as 200 ezer után.