2024 április 25

Erős évet zárt Magyarországon a Toyota

Erős évet zárt Magyarországon a Toyota: 13 979 új személyautót értékesített, amivel 13,1 százalékos piaci részesedést ért el, megőrizve ezzel első helyét az általános autóipari szállítási nehézségek miatt 5,1 százalékkal zsugorodó újautó-piacon, így 2021-ben továbbra is a legkedveltebb autómárka lett az újautó vásárlók körében – mondta László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója online sajtótájékoztatón csütörtökön.

Hozzátette: a Toyota a teljes, kivonások nélküli magyar piacon (reexportra értékesített autókkal együtt) 14 396 új autót helyezett forgalomba, és így 0,2 százalékpontos növekedéssel 9,9 százalékos piaci részesedést ért el. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 763 új autó értékesítésével 5,2 százalékos részesedéssel stabilan őrzi 5. helyét a kivonásokkal tisztított magyarországi prémium újautó piacon. Kitért arra, hogy a vevőszerződések számában mindkét márka esetében történelmi rekord született: tavaly Magyarországon több mint 22 000 ügyfél szerződött új Toyota és több mint 1200 ügyfél szerződött új Lexus autó megvásárlására – ismertette a távirati iroda.

Az idei várakozásaikról azt közölte, hogy további bővülésre számítanak az újautó-értékesítésben, 20 ezer átadott újautóval számolnak. A várható növekedésre reagálva bővítik a márkakereskedéseik és a szervizeik kapacitását. Jelenleg 3-6 hónapot kell várni a vevőknek az autókra, amit a mostani, szállítási problémákkal terhelt időszakban kiemelkedően jónak nevezett az országigazgató a versenytársakhoz képest. A 2021-es bevételre vonatkozó kérdésre közölte: az autók ára átlagosan 5-10 százalékkal emelkedett, a szervizbevételek is nőttek, a bevételben a legnagyobb részarányt jelentő, átadott újautók száma viszont stagnált tavaly, és emiatt az árbevétel is. Ha sikerül elérni idén a 20 ezer átadott autót, akkor az árbevétel is nőhet – mondta.

Varga Zsombor, a Toyota PR igazgatója elmondta, hogy a magyarországi újautó piac dinamikus zöldülése 2021-ben is folytatódott: míg 2019-ben még csupán a hazai újautóértékesítések alig 8 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, addig 2021-ben már az eladott új személyautók közel fele részben vagy teljesen elektromos volt. A Toyota és a Lexus együtt tavaly a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó értékesítések 21,6 százalékát jegyezte.

A két márka a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, mintegy 19 modellel (11 Toyota és 8 Lexus), és a hazai Toyota eladások 55 százalékát (személyautók esetében 73 százalékát), a Lexus eladásoknak pedig 99 százalékát teszik ki a hibridek – mondta. Az MTI kérdésére közölték: a 2021 áprilistól- 2022 március végéig tartó üzleti évre 336,1 milliárd forint árbevételt terveznek elérni. Az időarányos előzetes adataik szerint (mivel a decemberi adat még nem áll rendelkezésre) a 2020. április-november közötti 8 hónapban 170,5 milliárd forintot, a 2021. április-novemberi időszakban pedig 228,8 milliárd forint árbevételt értek el.