A Dacia ameddig csak lehet kitart a belsőégésű motorok mellett az autóiban, miközben a Renault csoport többi tagja a piaci verseny szempontjából kockázatosabb elektromobilitás felé nyit – jelentette ki Denis Le Vot, az autógyár vezérigazgatója.

A vezérigazgató szerint a csoport minden tagjának “el kell játszania a rábízott szerepet”. A Dacia szerepe pedig az, hogy az átállás közepette megadja a kellő biztonságot az anyavállalat számára. “Ez az oka annak is, hogy a Dacia létezik” – fogalmazott.

A Renault 2030-ra tervezi a teljes átállást az elektromos hajtásra, a Dacia viszont csak 2035-ben, amikor a belsőégésű motoros új autók értékesítése már be is lesz tiltva Európában.
A Renault csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia kínálatában jelenleg csak egyetlen elektromos modell szerepel, a Dacia Spring, amely a megrendelések tizenkét százalékát teszi ki. Ehhez 2023-ban egy hibrid modell is csatlakozik a Dacia modellpalettáján, míg az összes többi modell belsőégésű, benzines vagy autógázos motorral lesz ellátva – közölte a távirati iroda