Megtéveszthette a fogyasztókat a Media Markt és az Euronics akciós gyakorlata, az üzemeltetőik ellen ezért eljárás kezdődött – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH szerint az olcsóbban hirdetett termékeket korábban csak átmeneti jelleggel kínálták a magasabb, nem akciós áron, a kedvezmény tehát megtévesztő lehet. A versenyfelügyeleti eljárás ugyanakkor nem jelenti azt, hogy az Euronics áruházakat üzemeltető Vöröskő Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., illetve a magyarországi Media Markt üzleteket működtető Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. jogsértést követett el. A vizsgálat időtartama 3 hónap, indokolt esetben 2 alkalommal legfeljebb 2-2 hónappal meghosszabbítható – írták. A májustól érvényes új szabályozás egységes, szigorú elvárásokat ír elő a kedvezmények feltüntetésére. Néhány kivételtől eltekintve eredeti árként csak az akciót megelőző, minimum 30 napos időszak legalacsonyabb árát lehet feltüntetni, így nem lesz értelme rövid időre felárazni a termékeket, hogy utána kedvezményes ajánlatként lehessen reklámozni – közölte a távirati iroda.