Olaf Scholz német kancellár  hivatalos látogatást tett Kínában, és ezzel ő lett az első európai vezető, aki a Kínai Kommunista Párt 20. országos kongresszusa után Kínába látogatott.

A kancellárt elkísérte útjára a helyben már jelentős érdekeltséget kiépített 12 német nagyvállalat vezetője is, akik tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket a számukra stratégiailag fontos kínai piacon.

Scholz szövetségi kancellárként először látogat Kínába. Idén ünnepli a két ország a diplomáciai kapcsolatok felvételének 50. évfordulóját is. Az elmúlt 50 évben a kétoldalú kapcsolatok gyors ütemben és folyamatosan növekedtek. A Kínai Népköztársaság megalakulása óta Németország volt az egyik első nyugati ország, amely közös vállalatokat hozott létre és együttműködéseket kezdeményezett kínai partnerekkel a tudomány és a technológia területén. Németország Kína legfontosabb kereskedelmi partnerévé lépett elő Európában, Kína pedig hat egymást követő évben Németország legnagyobb kereskedelmi partnere lett. A német üzleti vezetők reményüket fejezték ki, hogy a két ország vezetői mélyrehatóan megvizsgálják a kétoldalú kapcsolatok, valamint a gazdasági és kereskedelmi együttműködés nyitott kérdéseit, hogy az együttműködés szorosabbra vonásának új szakaszát indíthassák el – ismertette a távirati iroda.

A Kínában működő vezető német vállalatok a kínai piacba vetett bizalmukról tettek tanúbizonyságot azzal, hogy bővítették ottani befektetéseiket. A BASF német cég, a legnagyobb külföldi vegyipari befektető Kínában, a közelmúltban megerősítette, hogy 10 milliárd dollárért megépíti a Verbund integrált telephelyét Csancsiangban (Zhanjiang), a dél-kínai Kuangcsou (Guangzhou) tartomány tengerparti városában. A BASF vezérigazgatója, Martin Brudermueller szerint a német vegyipari óriásvállalat további növekedésre számít Kínában. Néhány német autógyártó, például a BMW számára Kína vált a legnagyobb nemzeti piaccá. A BMW növelni készül kínai beruházásait, bízva a kínai piac jövőbeni fejlődésében. Kína még évekig a világ legnagyobb új energiával működő járműpiaca lesz – mondta Nicolas Peter, a BMW AG pénzügyi igazgatója és igazgatótanácsi tagja a Xinhua hírügynökségnek adott exkluzív interjúban. A BMW növelte gyártmányportfólióját elektromos autókból Kínában, és már öt BEV-modellt (akkumulátoros elektromos autó) kínál a kínai ügyfeleknek. Az elektromos modellpalettát 2023-ra 13-ra bővíti a BMW Kínában.