Töretlen az érdeklődés az elektronikus fizetés iránt
Már csaknem egy éve, 2021. január 1-jétől kötelező minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozás számára, hogy biztosítsa vásárlóinak, mégis nagy az érdeklődés az elektronikus fizetési szolgáltatások iránt az OTP Bank tapasztalatai alapján.
A készpénzmentes lehetőségek terjedése a kártyás fizetési forgalomban is tetten érhető, hiszen az idén megfigyelhető ugrásszerű növekedés – amiben jelentős szerepet játszott a törvényi kötelezettség is – a harmadik negyedévben is tovább folytatódott. A 2021. július-szeptemberi időszakban az elfogadói forgalom 13,7 százalékkal, míg a tranzakciószámok 24,2 százalékkal növekedtek 2020 azonos időszakához képest a hitelintézetnél. Ez elsősorban annak tudható be, hogy az emberek több helyen, kisebb összegű vásárlások esetében is a kártyás fizetést választották. A kártyás fizetési lehetőségek bővülésének üteméről elmondható, hogy 20 százalékkal több, OTP Bankhoz bekötött kereskedőnél fizettek az ügyfelek bankkártyával, azaz használták aktívan a POS-terminált.
2021 negyedik negyedévét tekintve a bank szakértői a korábbi éveknél nagyobb bankkártyás forgalomra számítanak, hiszen már több terminál áll rendelkezésre a kereskedőknél és az újranyitás, valamint a várható család-támogatási juttatások hatására a kereslet is tovább növekedhet. A jövő évben ugyanakkor az elektronikus fizetési lehetőségek terjedésének tekintetében megtorpanhat a növekedés idei üteme, és visszatérhet a korábbi években tapasztalt, organikus növekedés szintjére.
„Annak ellenére, hogy még mindig nagy az érdeklődés, az online kasszával rendelkező vállalkozások nagy része tapasztalatunk szerint már biztosítja vásárlóinak az elektronikus fizetés lehetőségét. Emiatt, várakozásaink szerint, a jövőben a növekedés üteme inkább az új vállalkozások alapításának, valamint a számlanyitások számának alakulását követheti, ahogy a jogszabályváltozást megelőzően” – nyilatkozta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
Az elektronikus fizetési lehetőségek terjedésének csökkenő sebessége mellett 2022 második félévében a piac bizonyos átrendeződésére is lehet számítani, addigra ugyanis a legtöbb kereskedő és szolgáltató már a friss tapasztalatai alapján gondolhatja át azt, hogy valóban az általa választott fizetési megoldás – POS-terminál vagy mobilalkalmazás – illik-e leginkább cége, illetve vásárlói igényéhez, tette hozzá az OTP Bank szakértője.
A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja, amivel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.