Brutális kedvezmények az élelmiszerboltokban – Mutatjuk, hol spórolhatsz a legtöbbet
Újabb árcsökkentési hullám söpör végig az élelmiszerpiacon. Az Auchan, az Aldi és a Tesco is bejelentette, hogy jelentősen csökkentették egyes termékeik árát, ezzel segítve a vásárlókat az infláció hatásainak mérséklésében. A tejtermékek, tojások, vajak és egyéb alapvető élelmiszerek mellett egyes termékeknél akár 30-60 százalékos kedvezmények is elérhetők. Vajon ez egy új verseny kezdete az áruházláncok között?
Auchan: Több mint ezer termék ára csökkent
Az Auchan szerdai közleményében bejelentette, hogy január és február folyamán az infláció mérséklése érdekében jelentős árcsökkentéseket hajtott végre. A vállalat több mint 1000 élelmiszer és tartós fogyasztási cikk árát csökkentette, átlagosan közel tíz százalékkal, de egyes termékkörök esetében – például tejtermékek és húskészítmények – tizennégy százalékos áresés is tapasztalható- számolt be a hírről az MTI.
A közlemény szerint egyes termékeknél akár harminc százalék feletti kedvezmények is elérhetők. Az Auchan továbbá kiemelte, hogy a nyugdíjasok és a gyermeket nevelő családok további megtakarításokra számíthatnak: a vállalat bizalomprogramjának keretében a hétfői nyugdíjas nap és a csütörtöki családi nap alkalmával havi egyszer ötszázalékos kedvezményt biztosít a végösszegből.
Aldi: Olcsóbb vaj és hatalmas akciók a nem-élelmiszer kategóriában
Az Aldi Magyarország február 28-án jelentette be, hogy három saját márkás vaj árát csökkenti körülbelül 4 százalékkal. Az intézkedés jelentős hatással lehet a fogyasztók pénztárcájára, mivel ezek a termékek az Aldi vajforgalmának negyven százalékát teszik ki.
Emellett az áruházlánc a nem-élelmiszer jellegű termékek esetében akár 60 százalékos árengedményt is kínál, így számos háztartási és egyéb termék jelentősen olcsóbban szerezhető be. Az árcsökkentések március 1-jétől minden magyarországi Aldi üzletben érvényesek.
Tesco: Olcsóbb tej és tojás
A Tesco február 13-án tájékoztatott arról, hogy csökkentette több tejtermék és tojás árát. Az intézkedés keretében hétféle saját márkás tojás ára legalább 4,3 százalékkal, míg bizonyos esetekben több mint tíz százalékkal csökkent.
A tejtermékek esetében is jelentős árváltozás történt: többféle márka különböző tejtípusai váltak olcsóbbá. Az egyliteres dobozos tej árcsökkentésének mértéke 5,3 és 12,5 százalék között mozog.
Fokozódó verseny az áruházláncok között?
Az elmúlt időszak árcsökkentési lépései azt mutatják, hogy a nagy élelmiszerláncok egyre erőteljesebben versenyeznek a vásárlókért, miközben próbálnak alkalmazkodni az infláció mérséklődéséhez és a vásárlóerő változásaihoz. Kérdés, hogy a jövőben még további áresések várhatók-e, és hogy mely termékek válnak elérhetőbbé a fogyasztók számára.
A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Címlapkép forrása: Shutterstock