PepsiCo a vártnál nagyobb nyereséget jelentett
A PepsiCo nyeresége a vártnál nagyobb lett a második negyedévben annak ellenére, hogy tovább csökkent a fogyasztók kereslete a rágcsálnivalók és italok iránt.
A cég arról jelentett, hogy az adózott eredménye 12 százalékkal, 3 milliárd dollárra nőtt, részvényenként 2,28 dollár lett a június végével záródott három hónapban. Elemzői várakozások átlagában kisebb, 2,16 dolláros részvényarányos nyereség szerepelt. A PepsiCo bevétele 0,8 százalékkal, 22,5 milliárd dollárra nőtt, némileg elmaradt a szakértők által becsült 22,59 milliárd dollártól. A PepsiCo az elmúlt két évben kénytelen volt árat emelni, mivel drágultak termékei összetevői és nőttek a csomagolóanyagok költségei. A tavalyi utolsó negyedévben a társaság sorozatban már a nyolcadik negyedévben volt kénytelen kétszámjegyű százalékos áremelést bejelenteni. Az árak az idei első negyedévben 5 százalékkal, a második negyedévben további 5 százalékkal emelkedtek – ismertette a távirati iroda.
A cég szerint a magasabb árak mérsékelték a keresletet. A PepsiCo globális értékesítési volumene csökkent az elmúlt nyolc negyedévben, az idei második negyedévben 3 százalék volt a visszaesés.