Nyomás alatt a luxusipar
A svájci Richemont luxusipari vállalat az elemzők által vártnál kisebb bevétellel és gyengébb működési eredménnyel zárta pénzügyi évének szeptember végén zárult első hat hónapját. Derült ki a cég honlapján olvasható eredménybeszámolóból.
A Richemont szeptember 30-án záródott pénzügyi első fél évében a bevétele – részben az ázsiai és csendes-óceáni térség gyengülő kereslete miatt – éves összehasonlításban 1 százalékkal 10,077 milliárd euróra csökkent az előző év azonos időszakában elért 10,221 milliárd euróról, elmaradva az elemzői konszenzusban szereplő 10,21 milliárd eurótól. A jelentésből az is kiderült, hogy a Richemont működési eredménye éves szinten 17 százalékkal, 2,206 milliárd euróra esett. Így elmaradt az elemzők által várt 2,45 milliárd eurótól. Az árbevétel minden régióban nőtt. Kivéve az ázsiai és csendes-óceáni térséget, ahol 19 százalékkal (az árfolyam-ingadozások nélkül 18 százalékkal) 3,45 milliárd euróra csökkent.
A luxusipar nyomás alá került
A Richemont üzleti évének első hat hónapjában az ékszerek eladásából származó bevétel 2 százalékkal, 7,092 milliárd euróra nőtt, az óraeladásból befolyó bevétel ugyanakkor éves bázison 17 százalékkal, 1,657 milliárd euróra csökkent. A luxusipar nyomás alá került az utóbbi hónapokban a bizonytalan makrogazdasági és geopolitikai körülmények miatt. A Richemont portfóliójába tartozik egyebek mellett a Cartier, a Montblanc és a Piaget.
Képek forrása: Shutterstock