Lassan nyugdíjba vonulhat a készpénz?
A 18 év feletti magyarok kétharmada használ valamilyen mobilfizetési megoldást vagy pénzügyi alkalmazást a telefonján – derült ki az OTP Bank legfrissebb reprezentatív felmérésből. A mobillal fizetők egyértelműen élelmiszerre költenek a leggyakrabban, de háztartásban használatos eszközöket, sportfelszereléseket, szórakozást, illetve vendéglátást is finanszíroznak ily módon. Az OTP Bank Apple Pay szolgáltatásával éppen ehhez a lakossági igényhez igazodik, így már a hétköznapokban is biztonságosan, gyorsan és könnyen intézhetők a pénzügyek.
Úgy tűnik, egyre többen jönnek rá, mennyivel egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb mobilon keresztül intézni az ügyeket, ugyanis már a magyarok kétharmada használ valamilyen mobilfizetési megoldást vagy pénzügyi alkalmazást a telefonján. A reprezentatív felmérésben résztvevő megkérdezettek 39 százaléka használja a Simple by OTP-t fizetéshez, még a Google Pay-t 21 százalékuk, az Apple Payt pedig 12 százalék.
A felmérésből kiderült, hogy minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál jellemzőbb, hogy használja a mobilját fizetésre: az alapfokú végzettségűek 60%-a, míg a középfokú és felsőfokú végzettségűek 74%-a fizet rendszeresen a telefonjával. Az egyetemet vagy főiskolát végzettek inkább a Simple by OTP-t vagy az Apple Pay-t használják. Az IOS operációs rendszert használók az átlagnál lényegesen magasabb arányban – majdhogynem mindenki – fizetnek mobillal (96 százalék). A telefonnal történő fizetésre a városban élők közel háromnegyede nyitott, a községekben élőkre ez kevésbé jellemző.
„Az OTP Bank által megrendelt felmérés azt mutatta, hogy a felhasználók döntő többsége az egyszerű és gyors használat miatt preferálja a mobilfizetési megoldásokat vagy pénzügyi alkalmazásokat. Biztonságosnak tartják, megbíznak a banki applikációkban. Az OTP Bank-nál elérhető Apple Pay szolgáltatás keretében, pár egyszerű lépésben elvégezhető a kártya digitalizációja. Ezzel az innovációval rengeteg Apple telefonnal rendelkező ügyfelünk hétköznapjait könnyítjük meg, hiszen a mobilunk gyakorlatilag mindig a kezünk ügyében van. Egyre szűkülő körben, de van egy olyan csoport is, amely attól tart, hogy ellopják a személyes adatait, vagy bonyolultabbnak gondolják a mobilosfizetést, ezért választják a készpénzt vagy a kártyás vásárlást.”- nyilatkozta Farkas Tamás, az OTP Bank bankkártyakibocsátás terület menedzsere.
Talán nem meglepő, hogy a 18-39 éves korosztály körében a mobilfizetés igazán népszerű, míg a 60 év felettiek bonyolultnak, nehézkesnek érzik a megoldást, ezért meg sem próbálkoznak vele. Az életkori sajátosságok azt is befolyásolják, kik és mit vásárolnak mobilon vagy pénzügyi appokon keresztül. A 60 év felettiek jellemzően élelmiszerre, míg a 18-39 évesek ruházatra, sportfelszerelésekre, szórakozásra és vendéglátásra költenek ilyen módon. A mobillal fizetők általában élelmiszerre költenek a leggyakrabban – a válaszadók 58 százaléka mondta ezt. A túlköltekezés azonban egyik korosztályban sem jellemző, a válaszadók 81 százaléka önbevallása szerint nem költ többet amióta mobillal fizet.
A kutatásból az is kiderült, hogy az okosórák megjelenése egyelőre nem hozott jelentős változást a mobilfizetési szokásokban. Mindössze a válaszadók 5%-a fizet gyakrabban az órájával, mint a telefonjával, és csupán 4% szereti jobban az órás fizetést, mint a telefonos megoldást.