Fenyegetőnek érzik a háborút a magyar vállalkozások
A szomszédunkban kitört háború a válaszadók jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26%-a nagyon negatív, 46%-uk kissé negatív hatásról számolt be, további 27%-uk – egyelőre – nem lát érdemi hatást; közel 1% pedig kissé pozitív hatásról számolt be. (Ez utóbbiak között kizárólag kisebb kereskedelmi cégek találhatók.) Leginkább az ipari vállalkozások félnek, ami az exportnak, illetve a beszállítási láncoknak való kitettség miatt nem meglepő. Valamivel kisebb negatív hatást érzékeltek az építőipari és a kereskedelmi cégek. Ugyanakkor az üzleti szolgáltató szektorban többségben vannak az érdemi hatást nem érzékelők (57%-uk vélekedett így), ez utóbbiak nagy része csak a belföldi piacon jelenik meg. A foglalkoztatott létszám alapján a 21-50 és a 151 -250 főt foglalkoztatók érzik a legnagyobb arányban a háború negatív hatását. A kelet-magyarországi cégek csak egy árnyalatnyival aggódnak jobban, mint a közép- és nyugat-magyarországiak.
A bizonytalanság növekedését jelzi, hogy a cégek saját várható üzleti helyzetük előrejelezhetőségét is valamivel rosszabbnak látták, mint februárban. Leginkább az iparvállaltok véleménye romlott. Az aggodalmak már velünk vannak, de a gazdasági szereplők nagy része napi gazdálkodási gyakorlatában még valójában nem érzi a háború hatását.