
Magyar kézben a Pepsi gyártása – „Fontos érzelmi kérdés” lett a 11 milliárdos beruházásból
Hazai gyártásba hozza vissza a Pepsi palackozását a Szentkirályi Magyarország Kft. A 11 milliárd forintos fejlesztés részeként a magyar boltokban kapható Pepsi-termékek mostantól itthon készülnek. A beruházás egyszerre erősíti a hazai élelmiszeripart, csökkenti az importfüggőséget, és hozzájárul a környezetterhelés mérsékléséhez.

Szijjártó Péter is jelen volt a Szentkirályi Magyarország gyáravató megnyitóján, ahol bejelentették, hogy a Pepsi üdítőitalt itthon gyártják. Forrás: Facebook
Hazatér a Pepsi és Magyarországon gyártják a népszerű üdítőitalokat
A Szentkirályi Magyarország Kft. legújabb beruházásával hazatér a Pepsi gyártása. A jövőben a hazai boltok polcaira kerülő Pepsi termékek import helyett helyben készülnek. A gyáravató ünnepségen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a 2021-ben elindított, mintegy 11 milliárd forintos fejlesztési program mérföldkőhöz érkezett – számolt be a gyáravató ünnepségről a miniszter a közösségi oldalán.
„Import helyett saját termelés, itthon készül a Pepsi„
Szijjártó Péter a miniszter kedden a Szentkirályi Magyarország Kft. gyáravató ünnepségén vett részt, ahol a megnyitón közölte:
„Innentől kezdve a Magyarországon elfogyasztott Pepsi termékeket immár nem valahonnan külföldről kell importálni. Tehát gyakorlatilag import helyett saját termelés.”
A Szentkirályi az ország vezető ásványvízgyártó vállalata, amely összességében 11 milliárd forintos beruházási programot hajt végre. Az állam 3,8 milliárd forinttal támogatta a fejlesztést, amelynek része egy bővített víztisztítómű és szennyvízkezelő üzem is.
A miniszter kiemelte: „ez nemcsak egy 11 milliárd forintos beruházás, hanem egy fontos érzelmi kérdés”, hiszen a Szentkirályi magyar maradt a nemzetközi együttműködésben.

Magyarországon gyártják a Pepsi üdítőitalt. Forrás: Facebook
Fenntarthatósági szempontok is szerepet kaptak
A projekt nemcsak gazdasági, hanem környezetvédelmi szempontból is előrelépést jelent:
„A kamionoknak ezentúl másfél millió kilométerrel kevesebbet kell megtenniük, ráadásul bővítették a víztisztítómű kapacitását és kiépült egy szennyvízkezelő üzem is.”
A miniszter szerint az élelmiszeripar kiemelt ágazat marad Magyarországon:
„Stratégiai fontosságú kérdés az élelmiszerekkel való önellátás képessége.”
Az elmúlt tíz évben 287 nagy élelmiszeripari beruházás valósult meg, összesen 1 400 milliárd forint értékben. A szektor termelési értéke tavaly elérte a 6 650 milliárd forintot.
A Pepsi hazai gyártása jó példa a külföldi befektetőknek
Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója elmondta, Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa azt emelte ki, hogy az elmúlt tíz évben mintegy 40 millió eurót fektettek be Magyarországon.
„Magyarország vonzó célpont a külföldi befektetők számára, a Pepsi-termékek hazai gyártása pedig jól példázza, hogy a magyar ipar képes világszínvonalon teljesíteni.”– emelte ki a megnyitón az ügyvezető igazgató a magyar ipar hatékonyságát.
A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család és a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente.
A Mattoni 1873 Csoport még 2018-ban vásárolta fel a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt-t. A két vállalat tulajdonosai a Szentkirályi Magyarország vállalati márkanéven integrálták a korábbi Szentkirályi és magyar Pepsi brandet.
A Szentkirályi Magyarország Kft. 2024-ben 42,3 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el. A vállalat folyamatosan növekvő jelenléte és innovációja tovább erősítheti a hazai élelmiszeripart. A társaság adózott eredménye tavaly mintegy 1,6 milliárd forint volt.
Címlapkép forrása: Facebook