Lássuk milyen számokat produkált a Disney
Az amerikai Walt Disney Co., a világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalata jelentősen növelte negyedéves adózott eredményét.
A szeptember végével zárult pénzügyi negyedik negyedévben az adózott eredmény 264 millió dollár, részvényenként 0,14 dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 162 millió dollárral, részvényarányosan 0,09 dollárral. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereség 0,82 dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 0,3 dollárról. Elemzők ennek alapján kevésbé növekvő, részvényenként 0,71 dollár profitra számítottak. A Disney negyedéves bevétele 5 százalékkal 21,24 milliárd dollárra nőtt, ami azonban elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 21,37 milliárd dollártól – közölte a távirati iroda.
A Disney+ streamingszolgáltatás előfizetőinek száma a negyedév végén 7 millióval 112,6 millióra nőtt, az előfizetők száma a Hotstarral együtt elérte a 150 milliót. A vállalat legnagyobbnak számító média- és szórakoztatórészlegének bevétele 2 százalékkal 9,52 milliárd dollárra nőtt, míg például a vidámparkok, tengerjáró hajók, fogyasztási cikkek és videojátékok üzletág bevétele 13 százalékkal 8,16 milliárd dollárra emelkedett.