Az Unilever 68 milliárdot ajánlott a GSK és a Pfizer egészségügyi üzletágáért
A GSK sajtóközleménye szerint az Unilever már harmadszor próbálkozott a GSK Consumer Healthcare megvásárlásával. A mostani kikosarazásnak is az volt az oka, mint az előző kettőnek: túl alacsony a megajánlott vételi ár. Az Unilever pedig most kedvezőbb ajánlattal állt elő, kész lett volna ugyanis 41,7 milliárd fontot fizetni készpénzben és 8,3 milliárd fontot részvényekben. Így az ügylet értéke már meghaladta volna az elemzők által várt 45 milliárd fontot, ami abban az esetben érvényes, ha a GSK Consumer Healthcare önállóan tőzsdére lépne. A GSK korábban jelezte, hogy a GSK Consumer Healthcare előtt két lehetőség áll, vagy kiválik és önálló tőzsdei társasággá válik, vagy pedig eladják a céget, aminek a 68 százaléka a GSK tulajdonában van, 32 százaléka pedig a Pfizeré.
A GSK egyes befektetői, köztük az Elliott Management Corp. azt tanácsolják a társaságnak, hogy a tőzsdei bevezetés helyett inkább az eladásban gondolkodjanak, mivel ezáltal az értékesítésből származó bevételt egyebek között adósságcsökkentésre és saját részvényvisszavásárlásra lehet költeni. Mások szerint viszont épp ellenkezőleg, a részvények kihelyezése jövedelmezőbb lesz az adófizetés szempontjából, sőt, ha a kihelyezést követően megtartja a társaság a részvényeit, a GSK további nyereséghez juthat kedvező árfolyamalakulás esetén. Az Unilever külön sajtóközleményben jelezte, hogy a GSK Consumer Healthcare megvásárlása „komoly stratégiai lépés” lenne, de arra figyelmeztetett, hogy még nem világos, lesz-e megállapodás – közölte a távirati iroda.
A vállalat azt is közölte, hogy tervezi a szépség-, egészség- és szépségápolási termékek üzletágának bővítését, miközben az alacsony haszonkulccsal működő vállalkozásoktól és márkáktól megválik.