
Zuhan a Netflix – elmúlt a pandémia hatása?
A Netflix szerint több ellenszél is befolyásolja a növekedést, köztük az erősödő verseny és a világjárványkorlátozások feloldása. A videostreaming-szolgáltató üzletágának jót tettek a koronavírus okozta otthonmaradási megrendelések, mivel egyre többen keresik a digitális szórakozást. Az elmúlt hónapokban azonban az emberek kevesebb időt töltöttek a digitális platformokon, ahogy a vakcinák megjelentek. A háztartási szélessávú hozzáférés lassabb növekedése szintén szerepet játszott a vállalat gyenge előrejelzésében. A Netflix becslése szerint 100 millió háztartás osztja meg előfizetési jelszavát más családtagokkal vagy barátokkal.
A vállalat a növekedés fellendítése érdekében azt mondta, hogy egy alacsonyabb árú, reklámokkal támogatott szintet fontolgat, és azt sugallta, hogy a jelszómegosztás visszaszorítása közeleg. És bár az elemzők általánosságban optimistának tűntek a változásokkal kapcsolatban, megjegyezték, hogy ez nem rövid távú megoldás az előfizetői bázis problémájára. „Bár a növekedés felgyorsítására irányuló terveik (a jelszómegosztás korlátozása és a hirdetési modell) érdemiek, saját bevallásuk szerint nem lesz észrevehető hatásuk 2024-ig” – írták a Bank of America elemzői szerdai jegyzetükben. A cég egyike volt annak a legalább kilenc cégnek, amely leminősítette a Netflixet a csalódást keltő jelentés miatt.
„A sokkolónak nevezhető előfizetői elmaradás és a gyenge előfizetői és pénzügyi előrejelzés után csökkentettük előfizetői előrejelzéseinket és jelentősen visszavontuk nyereségességi előrejelzéseinket” – írta keddi jegyzetében Jeffrey Wlodarczak, a Pivotal elemzője. A cég vételről eladásra minősítette vissza a részvényt. A Wells Fargo elemzői egy szerdai jegyzetben azt írták, hogy leminősítették a részvényt egyenlő súlyra, hogy „a negatív növekedés és a bevételek felgyorsítását célzó beruházások véleményünk szerint szöget ütnek az NFLX narratív koporsójába”.
Több streaming szolgáltatás részvényei szerda reggel a Netflixszel együtt merülésbe kerültek, mivel a befektetők frissítéseket várnak a növekedésükről. A Disney részvényei mintegy 5%-ot estek a szerdai piacnyitás után. Hasonlóképpen, a Roku részvényei több mint 7%-ot estek, a Paramount részvényei 12%-ot zuhantak, a Warner Bros. Discovery pedig körülbelül 5%-ot csúszott. „A bruttó hozzáadások aktivitása továbbra is gyengébb a vártnál, így az előfizetéses cégek hasonló nyomást tapasztalhatnak az egész idei eredményszezonban, bár megjegyezzük, hogy az NFLX egyedülálló abban, hogy sokkal jobban behatolt, különösen a jelszómegosztást figyelembe véve” – írta a Wolfe Research keddi jegyzetében. A cég fenntartotta outperform besorolását.
Forrás: https://www.cnbc.com/2022/04/20/netflix-plunges-trading-subscriber-loss.html