
Válságban a Burberry – Elbocsátások, veszteség és újratervezés a luxusmárkánál
Gyengülő bevételek, ázsiai visszaesés és radikális leépítés. A Burberry válság üzemmódba kapcsolt. A brit luxusmárka 5,5 százalékos bevételcsökkenéssel és 3 millió fontos veszteséggel zárta negyedévét, miközben globális munkaerejének ötödét elbocsátja. A cég brit örökségére és fiatalokat célzó kampányokra építve próbálja visszanyerni vásárlóit Európában és Amerikában.

Megmenthető a Burberry? Válság, elbocsátások és milliós veszteség sújtja a luxusmárkát. Forrás: Unsplash
Gyengélkedik a Burberry csökkennek a bevételek és globális leépítések árnyékolják be az újratervezést
A brit luxusmárka, a Burberry Group 5,5 százalékos árbevétel csökkenéssel zárta a 2025-ös pénzügyi év első negyedévét. Bár az eladások visszaestek, a cég irányítása alatt újraépülő márkapozícionálás és célzott kampányok enyhítették a veszteségeket – derült ki a vállalat friss jelentéséből.
Visszaeső bevétel, de kisebb mértékben a vártnál
A június 28-án zárult negyedévben:
Az összbevétel 433 millió fontra (kb. 581,6 millió USD) csökkent az egy évvel korábbi 458 millió fontról.
Ez 5,5 százalékos visszaesés, míg a hasonló boltok árbevétele csak 1 százalékkal mérséklődött, szemben az elemzők által várt 3 százalékkal.
A Burberry szerint az enyhébb csökkenés mögött erős európai és amerikai kereslet áll, míg Ázsiában és Kínában továbbra is gyenge a fogyasztói aktivitás.
Régiós eltérések a bevételben Kína visszaesett, Európa és Amerika erősödik
A területi bontásban éles különbségek látszanak. Az ázsiai piacon Kína -5 százalékkal gyengült a bevétel. Az ázsia és Csendes-óceán térség (Kína nélkül) pedig -4 százalékkal hozott kevesebb forgalmat. Viszont Észak- és Dél-Amerika továbbra is emelekdőben és +4 százalékkal nőtt a bevétele, ahogyan az EMEIA régió (Európa, Közel-Kelet, India, Afrika) +1 százalékos pluszt produkált.
A Burberry szerint az ázsiai visszaesés mérséklődött az előző negyedévhez képest, de továbbra is kihívást jelent. Ezzel szemben a nyugati piacokon élénkülő vásárlói kereslet látható, különösen a fiatalabb és prémiumvásárlók körében.
Új márkaépítés a brit örökséggel fesztivál, uralkodói ihlet és klasszikus stílus
A vezérigazgató Josh Schulman, aki tavaly neveztek ki, a márka a brit identitásra épít, hogy visszanyerje pozícióját a luxusdivat piacán. Az új kollekciónál visszatérnek a klasszikus értékekre és a prémium vásárlókat célozzák meg. Az új „Highgrove” kollekciót Károly király birtoka ihlette, és a prémiumvásárlókat célozza. A fiatalosabb irányú „Festival” kollekció pedig a zenei fesztiválok felszabadultságát jeleníti meg.
A Burberry szerint nyári kampányaik növelték a márka vonzerejét, ami főként új vásárlók elérésében volt hatékony.
A makrogazdasági helyzet nehéz, de a cég bizakodó
Bár a turizmus visszaesése negatívan hatott a forgalomra, a meglévő és új ügyfelek erősebb vásárlási hajlandósága részben ellensúlyozta ezt.
Schulman így nyilatkozott:
„Szekvenciális javulást látunk a régiókban, és pozitív az elmozdulás az amerikai és EMEA régióban. Nehéz a gazdasági helyzet, de lépésről lépésre haladunk, és bizakodóak vagyunk a következő negyedév kapcsán.”
Veszteségek, leépítések és szerkezetváltás
A Burberry a 2025-ös pénzügyi évet 3 millió fontos adózott veszteséggel zárta, az éves árbevétel 17 százalékkal csökkent. Ennek nyomán a cég radikális költségcsökkentő lépéseket vezetett be, amelyek részeként a munkaerő 20 százalékát leépítik az egész világon. A működést egyszerűsítik és racionalizálják az alacsonyabb teljesítményű piacokon
Ezeket az intézkedéseket a befektetők kedvezően fogadták, a részvényárfolyam a jelentés után 4 százalékkal emelkedett.
Kilátásokban visszafogott az optimizmus az őszi szezon előtt
A Burberry közlése szerint az őszi kollekció jó fogadtatásban részesült, és ha a kedvező értékesítési trendek folytatódnak, akkor stabilizálódhat a cég helyzete a 2025-ös év második felére.
A kulcskérdés az lesz, hogy a nyugati piacok növekedése ellensúlyozni tudja-e az ázsiai régió tartós gyengélkedését, különös tekintettel Kínára.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.