
Új területeken terjeszkedne a Puma
A vállalat eladásai 8,7%-kal 3,27 milliárd euróra emelkedtek. A társaság azonban az egyre romló teljesítményét költségmegtakarításokkal kívánja ellensúlyozni, ennek érdekében Görögországban, Cipruson, Bulgáriában újraszervezik a termelést, valamint 450 munkahelyet szüntet be. A Puma korábbi bevételi célkitűzése 2015-re 4 milliárd euró volt, azonban a vállalat vezetése szerint a jelenlegi helyzetben nem tartható az adott időintervallumon. Ambiciózus cél lehet, de nem ez lesz az elsődleges feladatuk, állítja a Puma vezérigazgatója. Az egyszeri kiadásaik 177,5 millió euróra nőttek tavaly, amelyek meghaladták az előzetesen tervezett 100 millió eurós értéket.
A vállalat új termékeket vezet be a piacra a futás, edzés, fitness és a golf területein, valamint 2014-től vitorlás sportfelszereléseket is kiad. 2015-re a professzionális ruházati cikkei fogják a cég bevételének 60%-át adni, állítja Franz Koch vezérigazgató. A Puma eladásai 12%-kal emelkedtek az utolsó negyedévben, amelyben az ázsiai és az észak-amerikai értékesítések játszottak nagy szerepet. A deviza árfolyam-ingadozásait kiigazítva 8,7%-os értékesítési növekedést könyvelt el a vállalat. A bevétel 16%-kal nőtt az ázsiai régióban, 12%-kal Amerikában és 7%-kal az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban. A ruházati kiegészítők eladásai 12%-kal emelkedtek a negyedévben, míg a lábbelik értékesítése 8,6%-os növekedést jelentett. Az összes szegmensben növekedést ért el a vállalat, amely 15%-kos emelkedéshez vezetett a ruházati eladásokat illetően.
A vállalat decemberben jelentette be, hogy a jelenlegi vezérigazgató március végével adja át a székét majd leendő utódjának. Az idei évre tervezett eladások a vállalat szerint a tavalyi értékekhez fognak hasonulni, folytatják a költségmegtakarítási programjukat. A Puma részvényei 1,05%-os pluszban állnak a németországi kereskedésben.