A Wizz Air 62,8 millió utassal szárnyal tízezer méter magasan
A Wizz Air utasforgalmi rekordot döntött. Száz új útvonalat indított és a géppark új Airbusokkal bővült. A társaság javított az üzemanyag-hatékonyságán, valamint megerősítette piacvezető szerepét.
A Wizz Air légitársaság 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és 63 millió utast szállított csaknem 300 ezer járaton, a járatok száma 23 százalékkal nőtt 2023-hoz képest – közölte a légitársaság csütörtökön az MTI-vel.
2024-ben a 6,4 millióan utaztak Magyarországról a Wizz Airrel, ez 23 százalékos növekedést jelent a 2023-hoz képest. Közölték: tavaly a Wizz Air közel 100 új útvonalat indított, elérhetővé vált egyebek közt Budapestről Genova, Gran Canaria, Salerno, Memmingen és Marrakes is. A flottába 34 új repülőgép érkezett, ezzel a géppark 15 százalékkal bővült.
Új Airbus gépekkel bővül a flotta
A Wizz Air 226 repülőgépéből 146 a legmodernebb technológiát képviselő Airbus A320/321neo típus, amely kategóriájában a legjobb fenntarthatósági mutatókkal rendelkezik. Ezek a repülőgépek teljesítik a Wizz Air járatainak 65 százalékát – közölték. A tájékoztató szerint még idén, illetve 2026 elején a Wizz Air 50 új Airbus A321neo és A321XLR érkezésével számol. Ezekkel együtt az új generációs típusok aránya a teljes flottában meghaladja majd a 77 százalékot, mivel ezzel párhuzamosan a légitársaság a régebbi Airbus A320ceo gépeket kivonja a flottájából. Ezzel a lépéssel a Wizz Air az üzemanyag-hatékonyságán is javít, valamint megerősíti piacvezető szerepét, mint a legfenntarthatóbb európai légitársaság.
Európában a legpontosabb légitársaság
A Wizz Air 2024-ben tovább javított a menetrend szerinti indulási és érkezési mutatóin és a második legpontosabb diszkont légitársaság lett Európában. Emellett 2024-ben a betervezett járatok 99,5 százalékát teljesítette, amely a harmadik legjobb eredmény az európai légitársaságok között, és jelentősen az iparági átlag fölött van. Magyarországon ez az arány még magasabb, 99,6 százalékos volt a tavalyi évben.
Ügyfélélmény és virtuális asszisztens az utasok segítségére
Az ügyfélélmény növelése érdekében a légitársaság megháromszorozta ügyfélszolgálati kapacitásait. Bevezette a járattörlés, vagy késés esetén segítséget nyújtó, a nap 24 órájában elérhető Amelia virtuális asszisztensét. Továbbá új ügyfélközpontot indított a wizzair.com oldalon. A Wizz Air továbbra is őrzi piacvezető szerepét Magyarországon, Budapestről már 32 ország 71 repülőterére lehet a légitársasággal utazni, így 2024 végére a magyar fővárosból lett elérhető a légitársaság legtöbb desztinációja.
A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Címlapkép forrása: Shutterstock