2024 december 28

Így változtatja meg szokásainkat az 5G

Több mint 1,3 milliárd felhasználó, köztük 220 millió 5G felhasználó szokásait mutatja be az eddigi legnagyobb 5G felhasználói felmérés. Az Ericsson kutatása szerint az 5G-re váltó felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videojátékokkal és kiterjesztett valósággal, és kevesebbszer veszik igénybe otthonukban és máshol a wifit. Sokan ugyanakkor elégedetlenek a rendelkezésre álló alkalmazásokkal, amelyek szerintük nem használják ki eléggé az 5G nyújtotta lehetőségeket, és fontosabbnak tartják a beltéri lefedettséget még a letöltési sebességnél is.

Az Ericsson ConsumerLab felmérése rávilágít, milyen hatást gyakorol az 5G az okostelefont használókra, és hogy ezek a felhasználók mit várnak a jövőben a technológiától. A reprezentatív kutatás 1,3 milliárd felhasználó, köztük 220 millió 5G előfizető szokásait és véleményeit összesíti 26 országból, köztük az Egyesült Államokból, Kínából, Dél-Koreából és az Egyesült Királyságból. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy az 5G már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezte. A korai 5G felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videójátékokkal és AR-t (kiterjesztett valóság) használó alkalmazásokkal.

 Az 5G felhasználók az alábbi tevékenységekre fordítottak több időt 4G-s társaikhoz képest (hetente):

  • 2 órával többet felhőből streamelt játékokkal;
  • 1 óra 16 perccel többet zenestreameléssel;
  • 1 óra 11 perccel többet nagyfelbontású videók streamelésére;
  • 1 óra 11 perccel többet virtuális valóság (VR) tartalom fogyasztásával;
  • 1 órával többet élő közvetítésekkel;
  • 1 órával többet 360 fokos HD videókkal;
  • 1 órával többet kiterjesztett valóság (AR) tartalom fogyasztásával.

Az 5G felhasználók elégedettek a sebességgel, nagyjából 70 százalékuk azonban elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit valóban kihasználó új alkalmazások elérhetőségével. Ezenfelül 20-30 százalékkal többet is fizetnének olyan 5G előfizetésekért, amelyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások is benne vannak.

A világjárvány miatti korlátozások nagy szerepet játszottak abban, hogy az 5G korai felhasználóinak nagy része főként beltéren használta a technológiát. A beltéri lefedettség fontos az embereknek, ötből egy 5G mobilfelhasználó arról számolt be, hogy az 5G kapcsolat nyújtotta előnyök miatt kevesebbszer csatlakozik a wifire beltéren. A felhasználók kétszer fontosabbnak jelölték meg a beltéri lefedettséget, mint a sebességet vagy az akkumulátor élettartamát.

A kutatás öt ajánlást is tesz a szolgáltatók számára, melyek mentén haladva rövid és hosszútávon is jobban kielégíthetik a felhasználói igényeket:

  • az 5G-vel kapcsolatos ismeretek bővítése és az 5G használat előnyeinek megismertetése;
  • a bel- és kültéri 5G lefedettség egyenletes minőségének biztosítása;
  • az új 5G szolgáltatások hálózati követelményeihez való alkalmazkodás;
  • a felhasználók igényeire válaszoló új 5G használati módok bevezetése;
  • a már meglévő és a jövőben megvalósuló használati módok elérhetőségének bővítése partnerek révén.

Jasmeet Singh Sethi, a ConsumerLab Ericsson Research elmondta: „Az 5G hálózati élményt vizsgáló eddigi kutatások, főként a hálózat sebességet és lefedettségét vizsgálták független mérésekre alapozva. Csakhogy ugyanilyen fontos annak megértése, hogy a korai 5G felhasználók miként élték meg a technológia használatát. Az Ericsson ConsumerLab öt ajánlására támaszkodva a szolgáltatók felgyorsíthatják az 5G-re váltást és kielégíthetik a felhasználói igényeket”.

A teljes felmérés ezen a linken tölthető le.