2024 november 14

Gigamód megnőttek a Xiaomi bevételei

A Xiaomi hatalmas növekedést ért el, a bevételeket 64 százalékkal növelték az előző évhez képest. Az értékesítés 87.8 milliárd jüant ért el, az előző évi 53.54 milliárd jüanhoz képest. Felülmúlva a 84.53 milliárdos elemzői várakozásokat is. A Xiaomi részesedése a globális okostelefon-piacon 93 százalékkal nőtt az előző évi azonos időszakhoz képest-jelentette ki a Canalys kutatócég. 52,8 millió telefont szállított ki, ezzel története során először a világ második legkeresettebb telefonmárkája lett a Samsung mögött, megelőzve az IPhone-t. Ennek ellenére csütörtökön még az egyik legnagyobb napközbeni csökkenést rögzítették, 4,7 százalékot estek a részvények. Xiaomi növekvő kiadása az elektronikus autók felé aggodalmat váltott ki a befektetőkből, amely további csökkenéssel járt a részvényeikben. „A Xiaomi eredményei nagyon erősek voltak, így a reakció csak egy széleskörűbb technikai gyengeségnek tűnik,” mondta a Bloomberg Intelligence elemzője, Matthew Kanterman. „Némi aggodalomra ad okot a befektetések mértéke, de ezek hosszabb távú kezdeményezések, és nem befolyásolják a közeljövő eredményeit.” CEO Lei Jun szerint „A vállalatnak elég mély a zsebe egy ilyen projekt finanszírozásához, amely évekig tartó komoly beruházásokat igényel, mielőtt az első autó eladására sor kerülhet.

Fényes jövő előtt áll a Xiaomi

Vajon meddig tudja tartani a növekvő tendenciát?

A cég nagyban foglalkozik a jövőjével, nagyjából 77,37 millió dollárért szeretnék megszerezni a Deepmotiont. Ez egy önálló vezetéssel foglalkozó startup, és vezetést segítő szoftvereket fejleszt. Abból a célból vennék meg, hogy ezzel is erősítsék a saját kutatási és fejlesztési erőfeszítéseiket a területen- nyilatkozta a cég elnöke Wang Xiang. A vásárlás célja, hogy segítse a Xiaomi-t a 4. szintű önvezető technológia kifejlesztésében. Így lehetővé téve az autonóm vezetést, ezzel is lerövidítve termékük piacra jutási idejét. Már márciusban napvilágot látott az az elmélet, hogy a Xiaomi szeretne belépni az elektromos autó piacra. Hajlandó lenne 10 milliárd dollárt erre feláldozni az elkövetkezendő évtizedben. Egyelőre még nem jelentette be hivatalosan az első modellre vonatkozó partnerséget vagy terveket. Jó hír viszont, az álláskeresési oldalakon közzétett nyilvános bejegyzések azt mutatják, hogy a vállalat agresszíven toboroz tehetségeket.

Talán nem kell félteni őket, hiszen a vezetőség nagyon jó munkát végez, ami a folyamatos innovációt, és az új területekre való betörést illeti. Jelenleg is hatalmas erőfeszítéseket tesz azért, hogy beléphessen az elektromos autók piacára. A cég bevételeinek túlnyomó részét a mobilkészülékek értékesítésével szerzi be, de profitot generál online hirdetések és más típusú fogyasztói hardverek értékesítésével is. Ez az egység is 19,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest.