A Xiaomi több okostelefont adott el globálisan, mint az Apple
2021 második negyedévében a kínai Xiaomi volt globálisan a második legnagyobb okostelefongyártó, a kínai márka több okostelefont adott el, mint az Apple -derült ki a Canalys elemzőcég friss jelentéséből.
A globális okostelefonpiacon jelenleg továbbra is a Samsung a piacvezető, az idei év második negyedévében 19 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak a dél-koreai multinacionális elektronikai cég. Második helyre immár a Xiaomi került, 17 százalékos piaci részesedéssel, míg a harmadik helyre lecsúszó Apple a globális okostelefon piac 14 százalékát uralja.
Ben Stanton, a Canalys elemzőcég menedzsere elmondta, hogy a „Xiaomi rohamtempóban terjeszkedik”. A Xiaomi eladásai éves szinten 300 százalékkal nőttek Latin-Amerikában és 50 százalékkal Nyugat-Európában.
A kínai okostelefongyártó globálisan 83 százalékkal több telefont adott el, mint tavaly, ezzel szemben a Samsung 15 százalékos, míg az Apple csupán 1 százalékos növekedésről számolt be.
A Xiaomi modelljei továbbra is a nagy tömegeket célozzák meg kedvező árazásukkal. A Xiaomi telefonok átlagosan 75 százalékkal olcsóbbak, mint az Apple termékei. Így talán nem meglepő, hogy a szűkebb réteget megcélzó márka egy adott idő után már csak lassabb ütemben tud tovább növekedni, terjeszkedni.
A Xiaomi is igyekszik felső-kategóriás modelleket is piacra dobni, idén mutatták be az új Mi 11 Ultra-t, aminek az ára 928 dollár. A felső-kategóriás szegmenst egyértelműen az Apple és a Samsung csúcsmodelljei uralják, kérdéses, hogy itt mennyire tud majd teret hódítani a Xiaomi.
Noha a Xiaomi árbevételének túl nyomó többségét még mindig az okostelefonok teszik ki, a vállalat új területekre is terjeszkedne a jövőben. Még márciusban jelentette be a Xiaomi, hogy az elkövetkező 10 év során 10 milliárd dollárt fektetne az elektromos autózásba.
A hongkongi tőzsdén jegyzett Xiaomi részvényei idén 14.52 százalékos mínuszban vannak, ezzel szemben az Apple +11.90 százalékkal erősödött, míg a Samsung részvények értéke -1.48 százalékkal csökkentek idén.
A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!