Szállodalánccal dolgozik össze az Alibaba
Közös vállalatot hoznak létre
A Marriott International Inc. szállodalánc hétfőn bejelentette, hogy közös vállalatot hozott létre a kínai Alibaba kiskereskedelmi portállal szállodai foglalások bonyolítására az Alibaba online utazási iroda szolgáltatása, a Fliggy révén.
Az együttműködés az Alibaba teljes kínai ügyfélbázisa számára elérhetővé tette a Marriott tulajdonában lévő szállodaláncok, egyebek között a JW Marriott, a Ritz-Carlton, a Renaissance és az Autograph Collection szolgáltatásait.
A kínai turisták a Fliggy portálján foglalhatnak szobát a Marriott szállodákban és az Alibaba online fizetési rendszerével, az Alipay szolgáltatással egyenlíthetik ki a számlát. A Marriott részvénye három és fél százalékkal erősödött a hírre.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Újrapozicionálás
A 2017-es pénzügyi évre tervezett összbevétel növekedését 48 százalékról 54 százalékra emelte az Alibaba Group Holding Ltd. A 45 százalékkal bővülő e-kereskedelem hozta a bevételek 87 százalékát, bár az előző évi 92 százalékos részarányhoz képest ez már relatív csökkenést mutat a bevételek szerkezetében.
Ezzel összhangban a vállalat lassan újrapozícionálja magát a technológiai piacon: a közelmúltban a társaság elnöke már adatfeldolgozó cégnek nevezte az Alibabát. Ahogy tetőzik az internetes kereskedelem Kínában, úgy mindinkább a komplex adatkezelés kerül az előtérbe. A média üzletág negyedéves bevételei 273 százalékkal, a felhőszolgáltatásé pedig 115 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi adatokhoz képest az Alibabánál.
A kínai internetpiacon működő cégek piaci tőkeértéke tavaly 5,4 ezer milliárd jüan, csaknem 794 milliárd dollár volt. A kínai piac 57 százalékát az Alibaba és a Tencent uralja, amelyek együttes piaci tőkeértéke meghaladta a 441 milliárd dollárt.