2025 január 17

Repülőtéri csúcs Prágában: 16,35 millió utas és még több várható!

A prágai Václav Havel Nemzetközi Repülőtér forgalma 2024-ben a koronavírus-járvány előtti szinteket közelítette meg. A tavalyi évben 16,35 millió utast kezeltek, ami 18%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. Nézzük, hogyan érte el a repülőtér ezt a lenyűgöző eredményt, és mit várhatunk 2025-ben!

Lenyűgöző számok 2024-ben

A repülőtér tavalyi teljesítménye nemcsak a korábbi évek járvány okozta visszaesését kompenzálta, hanem meghaladta a 2024 eleji előrejelzéseket is. Az eredeti prognózis 15,5 millió utassal számolt, azonban 800 ezerrel többen fordultak meg a repülőtéren.

  • Utasforgalom: 16,35 millió
  • Növekedés: 18% 2023-hoz képest
  • Célkitűzés 2025-re: 18,4 millió utas

Mi áll a növekedés hátterében?

A Václav Havel Repülőtér sikere több tényezőnek köszönhető. Jirí Pos, a repülőtér igazgatója szerint a növekedést a légi közlekedés fejlődése, a versenyképes repülőtéri illetékek és a szolgáltatások színvonalának emelkedése is elősegítette.

További kiemelt tényezők:

  • Úti célok száma: 181 helyszín 2024-ben, ami idén 190-re nő.
  • Légitársaságok: 76 légitársaság használta a repülőteret, köztük a Smartwings, a Ryanair, az EasyJet, a Wizz Air és a Lufthansa.

Népszerű úti célok

2024-ben London volt a legnépszerűbb célállomás, ahová 1,4 millió utas utazott. Ez 26%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Párizs a második helyen végzett 714 ezer utassal, ami 4%-os növekedést mutatott.

  • Legnépszerűbb úti célok:
    • London: 1,4 millió utas
    • Párizs: 714 ezer utas

A 2025-ös év várakozásai

A repülőtér 2025-re további növekedést prognosztizál. Az utasforgalom várhatóan meghaladja a 18,4 millió főt, amely a 2019-es, járvány előtti szinteket is túlszárnyalná.

  • Új célpontok: 190 úti cél közvetlen kapcsolattal
  • Növekvő versenyképesség: A prágai repülőtér folyamatos fejlesztésekkel igyekszik vonzó maradni a légitársaságok és az utasok számára.

Kulcsfontosságú tényezők a sikerhez

  1. Repülőtéri illetékek: Versenyképes árképzés a légitársaságok számára.
  2. Szolgáltatások minősége: Modernizált infrastruktúra és kényelmi szolgáltatások.
  3. Új célpontok: A folyamatosan bővülő útvonalhálózat vonzóbbá teszi a repülőteret.