
Péntektől lehet kereskedni a Hess AG papírjaival
A német cég több mint 60 éves szakértelmével kombinált technológiával gyárt különleges dizájnú, rendkívül jó minőségű termékeket, az elmúlt években pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektet az egyre inkább teret nyerő LED-piacra. A Hess igazi úttörőnek tekinthető ebben a szegmensben, ugyanis a világ legelső LED-es működésű kültéri világítóberendezését éppen ők telepítették 2003-ban.
A cég „strukturált és funkcionális” kültéri világítást fejleszt és forgalmaz a közterületekre és az épületek belsejébe egyaránt, ettől függetlenül pedig a parki padokhoz hasonló különböző városi felszerelések még tovább szélesítik a Hess termékpalettáját. A Hess termékeit jelenleg világszerte több mint 50 országban forgalmazzák.
A 2011-es pénzügyi év adatai szerint a Hess Group 68,1 millió eurós árbevételt és 5,6 millió eurós profitot termelt, ehhez viszonyítva pedig az idei év első felében 39%-os volt az eladási szint növekedése. A dinamikusan fejlődő LED- technológiából származó árbevétel tavaly már a teljes befolyó összeg 22,6%-át tette ki, pedig 2009-ben ez az arány még mindössze 4,9% volt. A Hess egyik fő célja, hogy megfelelő pozícionálással kihasználja az ebben a piacban rejlő lehetőségeket, ezt pedig elsődlegesen nemzetközi tranzakciók – akvizíciók, vagy részesedésvásárlás – útján kívánják végrehajtani olyan cégek esetében, melyek a folyamatosan fejlődő közel-keleti, észak-amerikai, vagy az ázsiai piacon tevékenykednek. A vállalat célja továbbá a LED és az OLED technológia továbbfejlesztése. A jelenlegi előrejelzések szerint a LED-piac évi 30% feletti átlagos ütemben bővülhet 2020-ig.
A Hess papírjaival 20 és 23 euró közötti áron kezdődhet meg a kereskedés október 19-én, azaz ezen a héten pénteken. A kibocsátás során 2,3 millió darab részvény kerül forgalomba, és így 46 millió euró és 53 millió euró közötti összeghez juthat a társaság. A közkézhányad 50% körül alakulhat. A befolyt összeget a további növekedés finanszírozására kívánja fordítani a vállalat.
A 2007. óta hivatalban lévő Christoph Hess vezérigazgató a következőképpen indokolta a tőzsdére lépést: „A LED-piac egyik úttörőjeként komoly nemzetközi értékesítési hálózatot sikerült kiépítenünk a márkáinkkal. 2009 és 2011 között évenként átlagosan 14%-kal sikerült növelnünk az árbevételünket, a profitabilitásunk pedig még ennél is nagyobb mértékben emelkedett. Ezzel egy időben azonban további nagy növekedési potenciált látunk az európai, az ázsiai, a közel-keleti és az észak-amerikai piacon, ugyanis ezeken a területeken egyre nagyobb a kereslet az energiatakarékos világítás iránt. A tervezett IPO-nak döntő szerepe van abban, hogy hozzájárulhassunk ehhez a LED-forradalomhoz.”