Nem tud veszíteni a Stadler
Aláírták a szerződést
A tájékoztatás szerint a MÁV-Start a felhívásban 8 darab és 4 darab opciós dízel-villamos tram-train jármű beszerzésére kért ajánlatokat. A részletekről a felek a szerződés aláírása után tájékoztatják a nyilvánosságot.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”109″]
Az uniós forrásból megvalósuló fejlesztés célja a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train összeköttetés megteremtése. A vasút-villamos (tram-train) rendszerek lehetővé teszik a települések belterületét kiszolgáló villamosok és a városhatárokon kívül közlekedő hagyományos vasutak összekapcsolását, így az utasok átszállás nélkül tudnak utazni a városon kívüli területek és a városközpont között.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Jönnek az emeletes vonatok
A magyar vasút életében kiemelt jelentőségű keretmegállapodást írt alá a MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Ezzel belátható közelségbe kerül a vasúti személyszállítás fejlesztésének következő állomása, az első kétszintes személyszállító járművek forgalomba állítása 2019 tavaszán – szögezte le a MÁV közleményében.
Idén az első három hónapban 4 százalékkal nőtt az utasszám a bevételek harmadát adó budapesti agglomerációban. Az egyre népszerűbbé váló vasúti utazás újabb és újabb fejlesztéseket tesz szükségessé, ezért kerül sor a nagy kapacitású, emeletes motorvonatok beszerzésére.
120 darab felett a FLIRT flotta
Újabb mérföldkövéhez érkezett a magyar vasúti személyszállítás fejlesztése: az utolsó FLIRT motorvonatot is átadta a gyártó és forgalomba állt az a 6+15 jármű, amelyről a MÁV-START tavaly nyáron írt alá szerződést a Stadler-rel. A FLIRT-flottája így – a 2007 és 2010 között beszerzett 60 járművel és a 2013 óta, több ütemben megvásárolt 63 egységgel együtt – teljessé vált.