
Ne kelljen útdíjat fizetniük
Az útdíj-mentesség azokat a közúti fuvarozókat érintené, amelyek bizonyíthatóan a kombináltszállítás keretében, vasúti vagy vízi áruszállítási rendszereket szolgálnak ki. Ennek az intézkedésnek a bevezetésétől a „zöld fuvarozás”, azaz a vasúti kombinált szállítás és a belvízi teherforgalom növekedését várja a szakma – áll a közleményben.
A szövetség idén februárban publikált elemzése szerint ahhoz, hogy a teherfuvarozók a közút helyett a környezetbarát vasút-víziút-közúti kombinált szállítási módot válasszák, az e-útdíj bevezetése nélkülözhetetlen, de nem elegendő.
A bevezetésével párhuzamosan egy modern, fenntartható közlekedési rendszert kell kiépíteni. Így fejleszteni szükséges a vasúti eszközállományt, és hálózatot – megépíteni például a Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrűt, a V0-át. A vasúti infrastruktúra-használat díjszámítási módszerét is át kell alakítani.
Adminisztratív eszközökkel korlátozni szükséges a kombinált szállításban részt vevő kamionforgalmat a kombiterminálok 70 kilométeres körzetére, és bevezetni a magyar fuvarosokat támogató díjkompenzációt – áll az MLSZKSZ közleményében.