2025 június 04

Milliós rablás a rotterdami műcsarnokban

Annyit mondtak: „A rablás nagyon jól elő volt készítve.” A nyomkeresést lezárták, a biztonsági kamerák felvételének értékelése még folyik. A lopott munkák a következőek: a Tête d’Arlequin (1971) Pablo Picassotól, a La Liseuse en Blanc et Jaune (1919) Henri Matisse-tól, a Waterloo Bridge, London (1901) és a Charing Cross Bridge, London (1901) Claude Monet-tól, a Femme devant une fenetre ouverte, dite la Fiancee (1888) Paul Gauguintől, az Autoportrait (kb. 1889-1891) Meyer de Haantól és a Woman with Eyes Closed (2002) Lucian Freudtól. Az ellopott műalkotások a Triton gyűjtemény modern művészeti részét képezték, ahogy a múzeum szóvivője Mariette Maaskant megerősítette. A műcsarnok ebből a holland magángyűjteményből 150 munkát állított ki. A múzeum 20 éve áll fenn, a jubileumi kiállítást október 7-én nyitották meg. A művészvilág teljes sokk alatt áll. „A képek felbecsülhetetlen értékűek”, nyilatkozta a műcsarnok korábbi igazgatója és alapítója, Wim van Krimpen egy hollnad tévéadásban. A szakértők eladhatatlannak tartják a képeket. „Ezzel senki nem akar összeköttetésbe kerülni”, nyilatkozta Amszterdamban a Christie’s aukciós ház igazgatója Jop Ubbens az ANP hírügynökségnek. „A legvalószínűbb, hogy a rablás oka, hogy váltságdíjat követeljenek a műalkotásokért cserében.”