2025 július 26

Mi történt a luxusipar óriásánál? – A Louis Vuitton mögött álló LVMH nyeresége visszaesett

Megtört a lendület a luxusipar éllovasánál. A Louis Vuitton, Dior és Hennessy márkákat összefogó világcég 2025 első félévében komoly pénzügyi visszaesést jelentett. Az adózott eredmény több mint 1,5 milliárd euróval csökkent. A drámai visszaesést leginkább a divat‑ és bőráruk szegmens okozta, amely a cég bevételének közel felét adja, és ezen belül is a Louis Vuitton és Dior márkák húzóerejének gyengülése érezhető.

    Megtört a lendület a luxusiparban visszaesett az LVMH bevétele. Forrás: Unsplash

Megtorpant a luxusipar óriása, csökkent az LVMH nyeresége

Úgy tűnik a luxusipar sem marad ki a globális gyengülési trendből. A Louis Vuitton és a Dior mögött álló óriásvállalat drámai visszaesést szenvedett el 2025 első félévében. Több mint 1,5 milliárd eurónyi nyereséggel kevesebb van idén. Gyengült a kereslet, és átrendeződő fogyasztói szokások állhatnak az LVMH csoport első féléves visszaesésének hátterében. A világ legnagyobb luxuscikkeket gyártó vállalata az év első hat hónapjában mind bevétel, mind nyereség tekintetében komoly visszalépést könyvelhetett el – jelentette meg az éves eredményt a luxusvállalat.

Az amerikai vámintézkedések is befolyásolták az eredményt, amely valószínűleg azt mutatja hogy a drága divatcikkek iránti kereslet újjáéledése a kulcsfontosságú amerikai és kínai piacokon továbbra sem várható. 

A gyengülő eredmény ellenére  Bernard Arnault vezérigazgató egy második gyár megnyitását tervezi Texasban.

Látványos nyereségcsökkenés

Az LVMH adózott eredménye 22 százalékkal 5,7 milliárd euróra csökkent az előző év azonos időszakában elért 7,27 milliárd euróról. A folytatódó tevékenységekből származó nyereség is jelentősen, 15 százalékkal, 9 milliárd euróra esett vissza.

A bevétel is csökkent és főként a divat húzta lefelé

A teljes bevétel 39,81 milliárd euró, ami 4 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 41,68 milliárd euróhoz képest. Az organikus bevételcsökkenés (árfolyam- és akvizíciós hatások nélkül) 3 százalékos esést mutat.

Cecile Cabanis, a luxusvállalat pénzügyi vezetője bízik abban, hogy az EU és a Trump-adminisztráció között hamarosan jó híreket hoznak majd és az ügyfelek is visszatérnek a márkákhoz. 

„A Louis Vuitton új sanghaji üzletének, egy óriási hajónak a sikere azt bizonyította, hogy a márka továbbra is rendelkezik azzal a befolyással, hogy világszerte felhívja magára a figyelmet” – említette a vezető.

Szegmensenkénti bontásban az eredmények

A divat és bőráruk területén 8 százalékos a visszaesés, 19,12 milliárd eurós bevétellel. Ez a szegmens továbbra is a vállalat bevételének közel felét adja.

Kiskereskedelem (Sephora, DFS, Le Bon Marché): gyakorlatilag változatlan, 8,62 milliárd euró maradt.

A parfümökből és kozmetikumokból származó bevétel 1 százalékkal, 4,08 milliárd euróra csökkent.

Az alkoholos italok értékesítése 8 százalékkal, 2,59 milliárd euróra, az órák és ékszerek értékesítése pedig 1 százalékkal, 5,09 milliárd euróra süllyedt.

A Louis Vuitton mögött álló cégóriás részvényei is gyengültek

A gyenge teljesítmény mögött részben az árfolyam-ingadozások, részben pedig a kereslet globális mérséklődése állhat. A divat- és bőráru szegmens gyengélkedése különösen érzékenyen érinti a vállalatot. Ez a részleg a zászlóshajója, a Louis Vuitton és a Dior fő bevételi forrása.

Az LVMH részvényei a második negyedéves árbevétel bejelentésére azonnal 1, 5 százalékos eséssel reagáltak. Az LVMH, amely még januárban is Európa legértékesebb tőzsdén jegyzett vállalata volt, az ötödik helyre csúszott vissza. Az általánosan gyengülnek az eredmények a luxusmárkáknál.

Címlapkép forrása: Unsplash

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.