2025 április 24

Mennyibe kerül a linképítés?

A linképítés talán a SEO legnehezebb területe, amely nagy tapasztalatot és a keresőmotorok erre vonatkozó irányelveinek maximális betartását igényli, ellenkező esetben akár rosszul is elsülhet. Mennyit ér a linképítés? 

A mennyiség vagy a minőség számít?

Míg korábban a linkek mennyisége, ma épp ellenkezőleg, a linkek minősége ér többet. A prémium linképítést végző ALH Consulting linképítés árai tükrözik azt a magas minőséget, amelyet a cég az ügyfeleinek garantál a keresőoptimalizálás sikere érdekében.

A jó eredmények érdekében a minőségen túlmenően a linképítés során meg kell vizsgálni a versenytársak linkprofilját, és a megszerzendő külső hivatkozások nagyságrendjét ahhoz igazítani. Hiába ugyanis néhány valóban értékes link, ha a konkurencia honlapjára több száz hivatkozó domain mutat.

Értékes-e az olcsó link?

A jól elhelyezett linkek forgalmat terelnek a weboldalra és hitelességet kölcsönöznek neki. A linkek hatással vannak a weboldalak keresőmotorok általi rangsorolására, továbbá segítik azokat abban, hogy új weboldalakat fedezzenek és térképezzenek fel. 

Bármilyen nagy is a kísértés a hivatkozások számának növelésére linkfarmok igénybevételével, messzire kerüld el ezeket, ugyanis az így szerzett olcsó linkek SEO szempontból teljesen értéktelenek, és a weboldal megítélését is ronthatják. A sikerdíjas linképítés hivatkozások értéktelen linkadatabázisokban való elhelyezését nyújtja, így felesleges pénzkidobást jelent.

Minőségi link

Minőségi linkek nélkül egyetlen weboldal sem kerülhet a találati lista élére, ezért ezek megszerzése kulcsfontosságú. A jó link releváns, hasznos, hiteles forrásból származik és természetes. A gyenge, nem természetes linkprofillal rendelkező, valamint a black hat technikákkal dolgozó oldalakat a Google bünteti. 

Hiteles minden olyan weboldal, amelyre sok más weboldal hivatkozik, ezért a linképítés célja minél több ilyen oldalról szerezni hivatkozásokat. A hitelesség mérésére a DA (Domain Authority) mérőszám való, ez ellenőrizhető is. Sokat érnek a témába illő weboldalról és a versenytársaktól szerzett linkek.

Link árfolyam, avagy mennyi az annyi?

Egy jó link néhány tízezer, de akár több millió Ft-ot is érhet. 

Milyen tényezők befolyásolják az árat?

  • A webhely versenyképessége: Egy új, kisebb tekintéllyel rendelkező webhelyről származó link általában olcsóbb.
  • Az oldal típusa: Az ár attól is függ, hogy a link a weboldal melyik oldalán szerepel. A kezdőoldali hivatkozás drágább.
  • A link típusa: A keresőmotor által követhető ún. dofollow link értéke magasabb, mint a céloldalt figyelembe nem vevő nofollow linkeké.
  • A link jellege: Az állandó link ára magasabb, mint a rövid ideig láthatóaké. 

A tudatos, nem kampányszerű linképítés a leghatékonyabb, ha havonta néhány minőségi linket tudsz szerezni különböző webhelyekről.