
Mennyibe kerül a linképítés?
A linképítés talán a SEO legnehezebb területe, amely nagy tapasztalatot és a keresőmotorok erre vonatkozó irányelveinek maximális betartását igényli, ellenkező esetben akár rosszul is elsülhet. Mennyit ér a linképítés?
A mennyiség vagy a minőség számít?
Míg korábban a linkek mennyisége, ma épp ellenkezőleg, a linkek minősége ér többet. A prémium linképítést végző ALH Consulting linképítés árai tükrözik azt a magas minőséget, amelyet a cég az ügyfeleinek garantál a keresőoptimalizálás sikere érdekében.
A jó eredmények érdekében a minőségen túlmenően a linképítés során meg kell vizsgálni a versenytársak linkprofilját, és a megszerzendő külső hivatkozások nagyságrendjét ahhoz igazítani. Hiába ugyanis néhány valóban értékes link, ha a konkurencia honlapjára több száz hivatkozó domain mutat.
Értékes-e az olcsó link?
A jól elhelyezett linkek forgalmat terelnek a weboldalra és hitelességet kölcsönöznek neki. A linkek hatással vannak a weboldalak keresőmotorok általi rangsorolására, továbbá segítik azokat abban, hogy új weboldalakat fedezzenek és térképezzenek fel.
Bármilyen nagy is a kísértés a hivatkozások számának növelésére linkfarmok igénybevételével, messzire kerüld el ezeket, ugyanis az így szerzett olcsó linkek SEO szempontból teljesen értéktelenek, és a weboldal megítélését is ronthatják. A sikerdíjas linképítés hivatkozások értéktelen linkadatabázisokban való elhelyezését nyújtja, így felesleges pénzkidobást jelent.
Minőségi link
Minőségi linkek nélkül egyetlen weboldal sem kerülhet a találati lista élére, ezért ezek megszerzése kulcsfontosságú. A jó link releváns, hasznos, hiteles forrásból származik és természetes. A gyenge, nem természetes linkprofillal rendelkező, valamint a black hat technikákkal dolgozó oldalakat a Google bünteti.
Hiteles minden olyan weboldal, amelyre sok más weboldal hivatkozik, ezért a linképítés célja minél több ilyen oldalról szerezni hivatkozásokat. A hitelesség mérésére a DA (Domain Authority) mérőszám való, ez ellenőrizhető is. Sokat érnek a témába illő weboldalról és a versenytársaktól szerzett linkek.
Link árfolyam, avagy mennyi az annyi?
Egy jó link néhány tízezer, de akár több millió Ft-ot is érhet.
Milyen tényezők befolyásolják az árat?
- A webhely versenyképessége: Egy új, kisebb tekintéllyel rendelkező webhelyről származó link általában olcsóbb.
- Az oldal típusa: Az ár attól is függ, hogy a link a weboldal melyik oldalán szerepel. A kezdőoldali hivatkozás drágább.
- A link típusa: A keresőmotor által követhető ún. dofollow link értéke magasabb, mint a céloldalt figyelembe nem vevő nofollow linkeké.
- A link jellege: Az állandó link ára magasabb, mint a rövid ideig láthatóaké.
A tudatos, nem kampányszerű linképítés a leghatékonyabb, ha havonta néhány minőségi linket tudsz szerezni különböző webhelyekről.