2025 április 22

Megkérheti a Facebook a ,,láthatóság” árát

Az elmúl hét végén meglehetős erősödést mutatott a Facebook a tengerentúlon. Vajon folytatódik-e a „rali”? -kérdeztük.

Tovább is emelkedhet a Facebook árfolyama a tegnapi “rali” után – vélekedett Horváth Ákos, az Equilor elemzője, mondván, a 100 napos mozgóátlag áttörése esetén már a 28 dollár fölötti szinteket veheti célba a jegyzés. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a stop-loss megbízást érdemes azért a 26,3 dolláros szintre elhelyezni, a 20 napos mozgóátlag alá.

Tényleg nem árt az óvatosság a Facebook papírral, hiszen még jól emlékezhetünk a bevezetés utáni lufi pukkanásra. Ugye, a 38 dolláros áron kibocsátott papír 2012. május 18-án forgott először a tőzsdén. Bár réssel nyitott, s 42 dolláron kezdett, sőt, 45 dollárig is feltolták, ám a felfokozott várakozások ellenére elmaradt az igazi nagy felhúzás, és a Morgan Stanley kétmilliárd dolláros árfolyamkarbantartó vásárlásai ellenére is csak 23 centes pluszban (38,23 dollár) zárt az első napon. A második nap már 11 százalékos mínuszt hozott, s hamar 30 dollár alá bukott a kurzus. A következő hónapokban azután újra és újra belevettek a befektetők a mindenkori feltételezett aljba, de ennek ellenére még 17 dollár közelében is járt a kurzus tavaly szeptemberben. A télen aztán láthattunk egy nagy hegymenetet, melynek nyomán az árfolyam az idei év elején már a 33 dollárt is megközelítette, de ezzel még mindig bukóban ültek a tőzsdei kibocsátáskor részvényt jegyzők.

A mostani nekirugaszkodás érdekessége az Equilor elemzői szerint, hogy ezúttal fundamentálisan is alátámasztott a vételi érdeklődés. Bár az év elején is megközelítette a 33 dolláros szintet a kurzus, ám azt az árfolyamhullámot elsősorban a piaci hangulat gerjesztette. Most azonban azt láthatjuk, hogy az elmúlt pár hónapban a menedzsment sokat tett a készpénztermelés érdekében. Korábban a mobil platform helyzete volt különösen siralmas ebből a szempontból, amennyiben a megszokott online hirdetések hatóköre nem terjedt ki az okostelefonokra. Ezzel szemben most azt látjuk, hogy egyre több a promotált poszt a mobil platformon. Emellett a „hagyományos” online felületeken is megkéri a Facebook a „láthatóság” árát.

A működési számokban, persze, még nem mutatkoznak a változások, ám sok piaci szereplő gondolja úgy, hogy a mostani árszinteken már érdemes lehet előre belevenni a Facebook papírba. Ami csinos ralit gerjeszthet a következő hetekben.