2023 február 01

Már a vacsoránkat is az okostelefonokra bízzuk

Egyre népszerűbb az online ételrendelés Magyarországon is, a magyarok 49 százaléka használ valamilyen online platformot arra, hogy ebédjét, vacsoráját házhoz szállíttassa.

Az interneten történő ételrendelés a harmadik legnépszerűbb online tranzakciós tevékenység hazánkban. A vásárlási hajlandóság növekedését támasztják alá a Simple alkalmazás számai is – míg az applikációban 2016-ban 21 818 rendelést regisztráltak, addig ez a szám 2017-ben már 62 681 volt. 

Budapest még mindig vezet

A tavalyi évben összesen 122 406 adag ételt értékesítettek a Simple alkalmazás segítségével az ország különböző pontjain. Emellett több mint 37 893 adag feltétet és 10 041 adag köretet is rendeltek az applikáción keresztül.

Továbbra is Budapest és környéke a legnépszerűbb, hiszen a rendelések 79,79 százaléka valamelyik fővárosi vendéglátóegységbe irányult.

A legnépszerűbb időszak az utolsó negyedév volt, a rendelések harmadát ezekben a hónapokban intézték a Simple alkalmazáson keresztül. Napszak szempontjából egyértelműen a délutáni és az esti órák vezetnek, a rendelések kétharmada ebben a két időszakban történt. 

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Pizzát pizzával

A magyar fogyasztókat vagy különleges vonzalom fűzi az olasz nemzeti ételhez, vagy egyszerűen csak a pizza a legkézenfekvőbb megoldás, ha ételrendelésre adják a fejüket.

Mindenesetre az OTP Mobil adatai szerint közel 37 ezer darab, Simple alkalmazáson keresztül leadott rendelésben szerepelt legalább egy darab pizza is, ami azt jelenti, hogy ez volt a legnépszerűbb meleg étel opció a vizsgált időszakban.

A hawaii pizzát kedvelik leginkább a felhasználók, ebből a típusból nagyjából 1500 darab fogyott.

Mobilon, egyszerűen, gyorsan

Ahogy az online vásárlás egyre népszerűbb a magyar lakosság körében, úgy törnek fel az egyéb vásárlási alternatívák is, mint például a mobiltelefonos megoldások.

A Mastercard reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a megkérdezettek 57 százaléka szívesen teljesítene a bankkártyáján kívül mobillal is fizetéseket. A  felmérésben résztvevők az alkalmazások tekintetében a kényelmet, a gyorsaságot és az egyszerű használatot emelték ki, 72 százalékuknak még semmilyen rossz tapasztalata nem volt ezekkel a szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Mindezt az OTP Mobil adatai is alátámasztják, hiszen a Simple alkalmazáson keresztül indított vásárlások forgalma a duplájára, száma pedig a háromszorosára emelkedett 2017-ben az előző évhez képest.

A vállalat a forgalom növelését számos akcióval is támogatja, a márciusi időszakban különböző kuponokat tesz elérhetővé az ételrendelések kapcsán.