2025 május 17

Magyar Nagykereskedők Szövetsége

Jagodics Rita, a NagykerMarketing cég vezetője, a szövetség ügyvezető alelnöke az MTI-nek elmondta: a konferencia jó alkalom arra, hogy felhívják a résztvevő nagykereskedők figyelmét a megváltozott fogyasztói szokásokra, és arra, hogy ezzel lépést kell tartani. A gazdasági válság még nem ért véget, a nagykereskedőknek is más stratégiát kell felvenniük, nem maradhatnak várakozó állásponton, lépniük kell. Az internet erőteljesebb megjelenése is hozzájárul a vásárlói szokások megváltozásához – fejtette ki.

A szövetség az összefogással, a képzéssel elősegíti a változáshoz szükséges innovációt a nagykereskedelmi vállalkozásoknál, és hozzájárul a nagykereskedelmi kultúra továbbfejlesztéséhez Magyarországon – emelte ki Jagodics Rita. Hozzátette: a nagykereskedők nagyon fontos szerepet töltenek be az országban, bár a ténylegesen működők számát egyelőre nehéz megbecsülni, hiszen nagyon sok cég tevékenységi körében feltünteti a nagykereskedelmet még akkor is, ha nem foglalkozik vele. A szövetség becslése szerint a magyarországi vállalkozások 20-25 százaléka valamilyen nagykereskedelmi tevékenységet végez. A 12 taggal alakult szövetség céljai között szerepel az érdekképviselet mellett a vállalkozásfejlesztési szerep betöltése képzésekkel, információátadással, pályázati lehetőségek felkutatásával – mondta a Magyar Nagykereskedők Szövetségének ügyvezető alelnöke.