
Magasabb üzemmódba kapcsolhat a légi ipar
Egyeztetni kell a jogi folyamatokat
„Mindegy, hogy milyen kihívással állunk szemben, a két szektor együttműködéséből származó megoldások a legtartósabbak és a legjobb eredményt hozzák” – hangsúlyozta Tony Tyler az IATA hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint. Kiemelte még, hogy a kormányok és az ipar együttműködését bővíteni lehetne a jogalkotás és a fenntarthatóság területén.
A jogalkotással kapcsolatban a vezérigazgató kifejtette: a légi iparnak olyan szabályozási keretekre van szüksége, amely segíti tevékenységét a világban. Álláspontja szerint az eltérő szabályozás és az egyedi megközelítések elburjánzása árt az iparnak még akkor is, ha a legjobb szándékkal hoztak meg bizonyos szabályokat.
A vezérigazgató azt javasolta a döntéshozóknak, hogy a jogalkotási folyamatban minél szélesebb körben egyeztessenek az iparággal, biztosítsák a hatások részletes vizsgálatát és azt, hogy az új szabály nem ütközik a globális sztenderdekkel, valamint harmonizálják a már meglévő szabályokat.
Dinamikusan bővül az iparág
Beszédében a kapcsolatok javítását emelte ki másik fontos célként Tony Tyler. Közölte, 2014-ben 40 ezer útvonalon 3,3 milliárd embert és 50 millió tonna árut utaztatnak majd, de sokkal jobb kapcsolatokat is ki lehetne építeni. A Távol-Kelet fejlődésével megnégyszereződhet a mostani piac, ennek kihasználásához viszont a kormányok segítségére is szükség van, például csökkenthetnék az adókat és – főleg Európában – az infrastruktúra fejlesztését is könnyíthetnék a szabályok lazításával.
Tony Tyler beszélt a légi ipar környezetre gyakorolt hatásáról is, elmondása szerint 2020-ra 1,5 százalékkal javítani kell az üzemanyag-takarékosságon, és 2050-re a 2005-ös szint felére kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.