
Levizsgázott a 4-es metró
Az NKH-nál a vasúti pálya, a biztosító berendezés és automatikus vonatvezérlés, egyes jármű engedélyezési eljárások és a biztonságirányítási rendszer vasúti engedélyezési eljárásai vannak döntéshozatali szakban. Ezen eljárások során a hatóság értékeli a benyújtott több ezer oldalnyi műszaki dokumentációban foglaltakat, az elvégzett tesztek és a két hónapos hatóság által felügyelt próbaüzem tapasztalatait, a kivitelezők, a mérnökszervezet, a vasút üzemeltető, valamint a független tanúsító és a bevont szakértők nyilatkozatait, amelyek alapján a műszaki és közlekedésbiztonsági szempontok maradéktalan érvényre juttatásával hozza meg – várhatóan e hét folyamán – az érdemi döntéseket – olvasható a közleményben.
A budapesti 4-es metró vasúti használatba vételi engedélyezési folyamatát a jogszabályok előírásai alapján több, egymásra épülő hatósági eljárás képezi. Ennek megfelelően az elmúlt időszakban kiadták a metróvonal mind a tíz állomásának a használatbavételi engedélyét, valamint a szükséges nyilatkozatokat megadták a beruházással érintett felszíni létesítmények forgalomba helyezési, használatbavételi eljárásaihoz is.
Az NKH kifejti: vasúti hatósági engedélyezési szempontból 2014. március 22-vel befejeződött a létesítési engedélyben előírt alkalmasságot igazoló két hónapos, a hatóság által felügyelt utasok nélküli próbaüzem, amely alatt a járműflotta összesen több, mint 210 ezer kilométert és mintegy 30 ezer menetrendszerinti járatot teljesített. A próbaüzem során biztonságkritikus hiba nem merült fel.
Automata üzemmód
Az eredeti tervek szerint a budapesti 4-es metró automata üzemmódban az utasforgalom kezdeti szakaszában – ideiglenes engedéllyel – járműfelügyelő közreműködésével, ezt követően – véglegesen – járműfelügyelő alkalmazása nélkül fogja szállítani az utasokat.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.