2024 április 20

Külföldön vesznek motort a magyarok

Ez azt jelenti, hogy – ha nem történik trendforduló – 2017-ben is nagyjából kétezer új kétkerekű találhat gazdára Magyarországon, ami töredéke a válság előtt megszokott mennyiségnek. (2006-ban még közel tízezer új motort értékesítettek a márkakereskedők.)

Mint írják, az új motorok értékesítése annak ellenére nem akar magára találni, hogy a forgalomban lévő járművek mennyisége fokozatosan emelkedett az elmúlt években: a KSH adatai szerint 2016 végén több mint 162 ezer motorkerékpár rendelkezett érvényes forgalmi engedéllyel, ami 14 százalékos emelkedés 2010-hez viszonyítva. Ennek alapján – a Datahouse adatai szerint – a motorok részesedése valamivel 4 százalék feletti a hazai járműállományban.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”109″]

Az állomány emelkedése mögött pedig egyértelműen a magánimport növekedése áll: ennek legfőbb oka, hogy a német, olasz, osztrák piacokon a hazainál jóval olcsóbban lehet viszonylag jó állapotú járműveket találni, amelyeket még a magas adóterhek mellett is megéri itthon forgalomba helyezni.

A slágermodellek a japán gyártók középkategóriás – 500-600 köbcentiméteres motorral szerelt -, viszonylag olcsó modelljei, amelyek az adminisztrációs költségekkel együtt is félmillió forint körüli összegért menetkész állapotba hozhatók.