Közel húsz százalékkal bővült a Volkswagen értékesítése
„A Volkswagen Személyautók eladásai stabilan alakultak, s augusztusban növekedést mutattak, különösen Európán kívül igen jelentős mértékben. A változatlanul nehéz nyugat-európai piaci körülmények azonban továbbra is folyamatos figyelmet igényelnek” – fejtette ki Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók igazgató-tanácsának az értékesítési és a marketing területeiért felelős tagja.
A Volkswagen Személyautók augusztusban 1,15 (1,13) millió járművet adott át ügyfeleinek Európában, 2,0 százalékos növekedést produkálva. A márka különösen Közép- és Kelet-Európában ért el jelentős bővülést, ahol kiszállításai 36,6 százalékkal, 177.900 (130.200) darabra nőttek. A régió legnagyobb piacán, Oroszországban, az átadások száma 108.900-ra (66,900; +62,8 százalék) emelkedett. Nyugat-Európában (Németországon kívül) azonban a nehéz piaci körülmények következtében 5,3 százalékkal, 574.500 (606.400) darabra esett vissza a kiszállítások volumene. Hazai piacán, Németországban, a Volkswagen Személyautók 1,6 százalékkal, 401.200 (394.700) darabra növelte kiszállításait.
Az ázsiai/csendes-óceáni térségben 15,8 százalékkal nőttek a márka kiszállításai a januártól augusztus végéig terjedő időszak során, összesen 1,46 (1,26) millió autót adva át az ügyfeleknek, amelyből 1,32 (1,13; +16,3 százalék) millió a térség legnagyobb piacán, Kínában (és Hong Kong-ban) taált gazdára. A márka szintén kiválóan teljesített januártól augusztus végéig az amerikai kontinensen, Észak-Amerikában 26,0 százalékkal, 404.000 (320.700) járműre növelve eladásait. Különösen az Amerikai Egyesült Államokban bizonyult jelentősnek a bővülés, ahol augusztusban a márka 286.800 (208.400; +37,6 százalék) új járműve talált gazdára. A dél-amerikai kiszállítások 10,8 százalékkal, összesen 567.300 (511.700) darabra emelkedtek.