
Kkv-kért robog a DHL
A kkv fogalmat a nemzetközi társaság az uniós normák szerint használja, vagyis ide tartoznak a legfeljebb 250 főt foglalkoztató és nem több, mint 50 millió euró éves árbevételű cégek. A DHL Express kkv partnereinek 19 százaléka kereskedelemmel, 15 százaléka gyártással, míg 14 százaléka szolgáltatással foglalkozik.
A szóvivő kitért annak a kutatásnak néhány megállapítására, amelyet cége végzett a kkv-k körében. Így kiderült, hogy a nemzetközi piacon tevékenykedő ilyen cégek sokkal sikeresebbek, mint azok a társaik, amelyek csak a belföldi piacra dolgoznak. A nemzetközi piacon is működő kkv-k 26 százaléka volt jelen a legjobban teljesítő cégek között, míg a csak hazai piacon működőknél ez az arány 13 százalék volt.
A legjobban teljesítő nemzetközi kkv-k az utóbbi három évben több mint 20 százalékkal növelték exportjukat. A kkv-k egyharmada azért megy ki a nemzetközi piacra, mert ebben látja a hosszú távú növekedést.
A magyar kkv-k helyzetéről Bándli Zoltán, a DHL Express Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója számolt be. A kkv-k aránya a társaságok teljes számához képest 99 százalék, de ezek 96 százaléka mikrovállalkozás, amelynek az éves nettó árbevétele vagy mérlegfőösszege legfeljebb 2 millió euró. Az exportképességüket erősen visszafogja az, hogy 80 százalékuk a szolgáltató szektorban tevékenykedik.
A magyar kkv-k a DHL Express Magyarország forgalmának 80 százalékát adják. Ebből 30 százalék a légi export szállítás, 5 százalék a légi import, míg a maradék közel 60 százalék a belföldi küldemények továbbítása – ismertette az adatokat a kereskedelmi igazgató.
A cégjegyzékben a magyar cég tulajdonosaként a Deutche Post Beteiligungen Holding GmbH van feltüntetve. A 2011. évi mérlegében 10,078 milliárd forint nettó árbevétel, és 358,1 millió forint adózott eredmény szerepel.