
Kisebb a Peugeot Citroen vesztesége
Az árbevétel ugyanakkor 7,5 százalékkal, 18,7 milliárd euróra esett – euró mintegy 300 forint. A PSA, az eladott gépkocsik számát tekintve, Európa második legnagyobb autógyára, radikális takarékossági programot hajt végre, amelynek részeként 11 ezer dolgozójának mond fel. Tavaly év végén 117 ezren álltak az autógyár alkalmazásában. A PSA eladásai tavaly 17 százalékkal csökkentek és a vállalat 5 milliárd euró veszteséggel zárta az évet. A PSA-t különösen súlyosan érinti az autópiac polarizációja és az európai autópiac válsága, amely főleg a középkategóriákat gyártó cégekre hat. Európa autópiaca tavaly 8,2 százalékkal zsugorodott, az 1995-ös szintre esett vissza az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint. Az idén várhatóan további 5 százalékkal esnek az eladások, és főleg az Európai Unió déli tagországaiban csökken a kereslet. Ez súlyosan érinti a PSA-t, amely erősen függ az olasz és a spanyol piactól.
A PSA nehézségeit tetézte, hogy tavaly már gondok mutatkoztak az addig stabil profittermelő, a vállalat profiljához kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat végző Banque PSA körül is. Az anyacég hitelbesorolásával együtt romlott a Banque PSA minősítése is, és a bank, amely a tőkepiacról finanszírozza magát, nem volt képes versenyképes áron pénzhez jutni.
Lélegzethez juttatja ellenben a PSA-t, hogy az EU bizottsága kedden bizalmat szavazott a vállalat átalakítási tervének és jóváhagyta, hogy a francia kormány 7 milliárd euró erejéig hitelgaranciát nyújtson a vállalat házibankjának.