2025 november 14
Kimagasló negyedévet zárt a Burberry – A profit 19 millió és ismét nőnek a kínai eladások

Kimagasló negyedévet zárt a Burberry – A profit 19 millió és ismét nőnek a kínai eladások

A Burberry meglepte az elemzőket. Hét gyenge negyedév után újra növekedést ért el, javult a működési eredmény, és több mint egy év visszaesés után Kína is visszatért a bővüléshez. A brit luxusmárka marketingje és termékstratégiája beérett, részvényei pedig már 30 százalék feletti pluszt mutatnak idén.

Kilábalt a válságból a Burberry. Forrás: Unsplash

A Burberry Group Plc friss jelentése szerint a brit luxusmárka a vártnál sokkal kedvezőbb eredményekkel zárta a pénzügyi év második negyedévét. A vállalat nemcsak bevételi oldalon tudott felülteljesíteni, hanem működési profitban is sikerült pozitív fordulatot elérnie – ráadásul több mint egy év után Kína is újra növekedési pályára állt – jelent meg a hír a Reuters oldalán.

A bevétel végre nőtt és megtört a hét negyedéves zsugorodás

A 2025. szeptember 27-én zárult három hónapban a Burberry összehasonlítható alapon 2 százalékos éves bevételnövekedést ért el, amely 1,032 milliárd fontot tett ki. Ezzel megszakítva a korábbi hét negyedéven át tartó visszaesést. Az elemzők mindössze 1 százalékos bővülést vártak, vagyis a Burberry érezhetően túlteljesítette a piaci konszenzust.

A javuló eredmények legfőbb forrása az ázsiai kereslet részleges visszatérése, különösen Kínában.

A működési eredményt a veszteségből újra pluszba fordultak

A vállalat korrigált működési eredménye 19 millió font lett, szemben az egy évvel korábbi 41 millió fontos veszteséggel. Ez az eredmény  jócskán meghaladta az elemzők által várt 12 millió fontos értéket.

A Burberry tehát nemcsak a forgalomban, hanem profitabilitásban is meglepte a piacot.

Kína újra erősödik és elmozdult a holtpontról a luxuskereslet

Több mint egy év visszaesés után a Burberry kínai eladásai 3 százalékkal emelkedtek. Ez az eredmény még az előző  negyedévben 5 százalékos csökkenést mutatott.

A vállalat örömteli fejleményként emelte ki, hogy 10 százalékkal nőtt a visszatérő vásárlók száma. Ami a legfontosabb, hogy különösen erős lett a márka térnyerése a Z generáció körében.

A tágabb ázsiai-csendes-óceáni térségben a korábbi –4 százalékos zsugorodással szemben már stagnáltak az eladások, ami szintén pozitív elmozdulásnak számít.

A Burberry fordulatban az új irányba mutató marketing 

Az amerikai vezérigazgató, Joshua Schulman több mint két éve vezeti át a brit luxusmárkát egy új arculati és termékstratégián, amelynek középpontjában a felsőruházat, a márka fő vobalát képviselő kasmír sálak és a „tipikus brit stílus” áll.

Schulman célja, „brit melegséget és szellemességet” visszavinni a Burberry kommunikációjába. Ez a váltás látványosan tetten érhető az aktuális ünnepi kampányban, amelyben Jennifer Saunders szerepel házigazdaként. A bemutatók rendszeresen visszatérő vendégei pedig olyan sztárok, mint Naomi Campbell, Rosie Huntington-Whiteley vagy Ncuti Gatwa.

A Morningstar elemzője, Jelena Sokolova szerint éppen ez a friss, karakteres kommunikáció segített annak, hogy a Burberry „kilógjon a luxusmárkák sorából”.

Részvények több mint 30 százalékot emelkedés idén

A befektetők is kedvezően fogadták a javuló számokat. A Burberry részvényei több mint 30 százalékot emelkedtek év eleje óta. Elsősorban a a marketingreform és a költségcsökkentési program biztató eredményeinek köszönhetően. Valamint annak, hogy a teljes luxusszektor is stabilizálódni látszik.

Schulman azonban hangsúlyozta: a fordulat egyik legfontosabb tesztje az előttük álló ünnepi bevásárlási szezon lesz, ahol a Burberry különleges „sálbárokat” vezet be 450–1150 dolláros kasmírsálaival.

Féléves számokban 5 százalékos bevételcsökkenés, de javuló trendekkel

A szeptemberig tartó első félévben a Burberry 1,032 milliárd fontos forgalmat ért el. Ez 5 százalékos visszaesést jelentett az előző évhez képest. Ugyanakkor a működési eredmény +19 millió font volt, ami sokkal kedvezőbb a tavalyi mínusz 41 milliónál. A trend tehát javuló, még akkor is, ha a teljes éves számokban a helyreállás lassabban látszik.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.