Kimagasló negyedévet zárt a Burberry – A profit 19 millió és ismét nőnek a kínai eladások
A Burberry meglepte az elemzőket. Hét gyenge negyedév után újra növekedést ért el, javult a működési eredmény, és több mint egy év visszaesés után Kína is visszatért a bővüléshez. A brit luxusmárka marketingje és termékstratégiája beérett, részvényei pedig már 30 százalék feletti pluszt mutatnak idén.

Kilábalt a válságból a Burberry. Forrás: Unsplash
A Burberry Group Plc friss jelentése szerint a brit luxusmárka a vártnál sokkal kedvezőbb eredményekkel zárta a pénzügyi év második negyedévét. A vállalat nemcsak bevételi oldalon tudott felülteljesíteni, hanem működési profitban is sikerült pozitív fordulatot elérnie – ráadásul több mint egy év után Kína is újra növekedési pályára állt – jelent meg a hír a Reuters oldalán.
A bevétel végre nőtt és megtört a hét negyedéves zsugorodás
A 2025. szeptember 27-én zárult három hónapban a Burberry összehasonlítható alapon 2 százalékos éves bevételnövekedést ért el, amely 1,032 milliárd fontot tett ki. Ezzel megszakítva a korábbi hét negyedéven át tartó visszaesést. Az elemzők mindössze 1 százalékos bővülést vártak, vagyis a Burberry érezhetően túlteljesítette a piaci konszenzust.
A javuló eredmények legfőbb forrása az ázsiai kereslet részleges visszatérése, különösen Kínában.
A működési eredményt a veszteségből újra pluszba fordultak
A vállalat korrigált működési eredménye 19 millió font lett, szemben az egy évvel korábbi 41 millió fontos veszteséggel. Ez az eredmény jócskán meghaladta az elemzők által várt 12 millió fontos értéket.
A Burberry tehát nemcsak a forgalomban, hanem profitabilitásban is meglepte a piacot.
Kína újra erősödik és elmozdult a holtpontról a luxuskereslet
Több mint egy év visszaesés után a Burberry kínai eladásai 3 százalékkal emelkedtek. Ez az eredmény még az előző negyedévben 5 százalékos csökkenést mutatott.
A vállalat örömteli fejleményként emelte ki, hogy 10 százalékkal nőtt a visszatérő vásárlók száma. Ami a legfontosabb, hogy különösen erős lett a márka térnyerése a Z generáció körében.
A tágabb ázsiai-csendes-óceáni térségben a korábbi –4 százalékos zsugorodással szemben már stagnáltak az eladások, ami szintén pozitív elmozdulásnak számít.
A Burberry fordulatban az új irányba mutató marketing
Az amerikai vezérigazgató, Joshua Schulman több mint két éve vezeti át a brit luxusmárkát egy új arculati és termékstratégián, amelynek középpontjában a felsőruházat, a márka fő vobalát képviselő kasmír sálak és a „tipikus brit stílus” áll.
Schulman célja, „brit melegséget és szellemességet” visszavinni a Burberry kommunikációjába. Ez a váltás látványosan tetten érhető az aktuális ünnepi kampányban, amelyben Jennifer Saunders szerepel házigazdaként. A bemutatók rendszeresen visszatérő vendégei pedig olyan sztárok, mint Naomi Campbell, Rosie Huntington-Whiteley vagy Ncuti Gatwa.
A Morningstar elemzője, Jelena Sokolova szerint éppen ez a friss, karakteres kommunikáció segített annak, hogy a Burberry „kilógjon a luxusmárkák sorából”.
Részvények több mint 30 százalékot emelkedés idén
A befektetők is kedvezően fogadták a javuló számokat. A Burberry részvényei több mint 30 százalékot emelkedtek év eleje óta. Elsősorban a a marketingreform és a költségcsökkentési program biztató eredményeinek köszönhetően. Valamint annak, hogy a teljes luxusszektor is stabilizálódni látszik.
Schulman azonban hangsúlyozta: a fordulat egyik legfontosabb tesztje az előttük álló ünnepi bevásárlási szezon lesz, ahol a Burberry különleges „sálbárokat” vezet be 450–1150 dolláros kasmírsálaival.
Féléves számokban 5 százalékos bevételcsökkenés, de javuló trendekkel
A szeptemberig tartó első félévben a Burberry 1,032 milliárd fontos forgalmat ért el. Ez 5 százalékos visszaesést jelentett az előző évhez képest. Ugyanakkor a működési eredmény +19 millió font volt, ami sokkal kedvezőbb a tavalyi mínusz 41 milliónál. A trend tehát javuló, még akkor is, ha a teljes éves számokban a helyreállás lassabban látszik.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash