
Kevesebbe került, s többet hoz az e-útdíj
A beruházási összeg magában foglalja az ellenőrzés kiépítését is. Szlovákiában háromszor, Németországban ötször ennyibe került egy kilométerre vetítve a használatarányos útdíjfizetési infrastruktúra kiépítése – tette hozzá a miniszter.
A tavalyi második félévben a tervezett útdíj 75 milliárd forint volt, a beszedett összeg 78 milliárdot tett ki. Idén az első félévben – azaz hétfő estig – eléri a beszedett díj a 79 milliárd forintot – ismertette az adatokat a miniszter.
Seszták Miklós úgy vélte, hogy az útdíj, miután megdrágította a közúti fuvarozást azzal, hogy 2800 forint helyett tízezerért lehet áthaladni az országon, segíti az áruszállítás vasútra terelését. Ehhez azonban az is kell, hogy a vonat ne több nap alatt érjen keresztül az országon – tette hozzá. Az MTI kérdésére válaszolva nem számszerűsítette az egy év alatt beszedett bírságot, viszont elmondta, hogy jelenleg a kormány előtt van egy bírság engedményi jogszabály, amely lehetővé tenné a bírság egy részének az elengedését.