2024 december 23

Jól járt a Fiskars a Mol hűségpontokkal

A tájékoztatás szerint az idei bővülésben kulcsszerepe volt a Mol-csoporttal közösen tavasszal indított kampánynak, amelyben a vásárlók a tankolásaik után kapott hűségpontjaikat Fiskars kerti szerszámokra és Gerber szabadidős termékekre válthatták be. Az idei forgalomnövekedéshez a cég várakozása szerint hozzájárul majd a Mol novemberben indult és február elejéig tartó téli kampánya is, amelyhez az olajvállalat ismét a Fiskarst választotta partnerül.

A Fiskars tavaly elért 640 millió forintos forgalma 2 százalékkal haladta meg az előző évit. Tavaly a kerti termékek népszerűsége nőtt leginkább, ez a szegmens 2011-ről 2012-re mintegy 15 százalékos növekedést ért el.

A Fiskars magyarországi története 1994-ben kezdődött, ekkor alapították meg a Finntools Kft.-t, amely Fiskars szerszámok magyarországi forgalmazásával foglalkozott. A Fiskars 1995-ben megvásárolta a céget, amely így a Fiskars Corporation vállalatcsoport tagjává vált. Eleinte kft. formában működött tovább, majd 1998-ban átalakult fiókteleppé.

A kerti szerszámtól a porcelánig

A Fiskars Finnország legrégibb iparvállalata, amelyet 1649-ben alapítottak. Nevét egy finn faluról kapta. A cég mára egy nemzetközi vállalatcsoporttá nőtte ki magát, amelynek több mint 20 országban csaknem 4000 alkalmazottja van, és több mint 60 országban forgalmaz termékeket. A csoport árbevétele 2012-ben megközelítette a 750 millió eurót. A forgalom 43 százaléka a háztartási, 38 százaléka a kerti eszközök és 18 százaléka az úgynevezett outdoor – egyéb szabadtéri, szabadidős tevékenységhez használható – termékek eladásából származott. A Fiskars mellett további márkák tulajdonosa és gyártója, valamint forgalmazója is a cég, ilyen például az Iittala, a Gerber, a Buster és a 2012-ben felvásárolt Royal Copenhagen, a dán királyi család által kizárólagosan használt, kézműves porcelánok márkája.

A cég egyik legismertebb terméke a narancssárga nyelű olló. Ez a szín – Fiskars Orange® – 2003-ban Finnországban és 2007-ben az Amerikai Egyesült Államokban is hivatalosan bejegyzett védjegy lett. Története úgy indult, hogy 1967-ben, amikor az első alapmodellek gyártását készítették elő, a tervező azt akarta, hogy az ollók fekete, piros vagy zöld színűek legyenek. Amikor megkezdődött a prototípus gyártása, a gépkezelő úgy döntött, hogy felhasználja a gépben maradt narancssárga granulátumot is. Így a prototípusok négy különböző színben készültek el, melyek közül a vállalatnál tartott belső szavazás eredményeként választották ki a narancssárgát.