2025 május 17

Itt az első Ikarus-Skoda trolibusz

A tervek szerint az év végéig további négy Tr187-es típusú járművet szállít le a gyártó, a flotta mind a 13 tagja pedig 2014 szeptemberéig kerül a Tisza-parti városba.

Az uniós támogatással megvalósuló Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes – a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. alkotta – konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (mintegy 228 millió forintos) áron – tudatta a szakember.

A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípusának gyártása az idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Skoda Electric a.s.-nél került sor.

Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár hét kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lesz.

A járműnek először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusengedélyt az ősz folyamán, és várhatóan jövő év elején utazhatnak majd rajta a szegediek – közölte a projektigazgató.