
Indulhat a debreceni villamos
Erről tájékoztatta Miklóssy Ferenc, a kivitelező konzorcium vezető tagvállalata, a Keviép Kft. ügyvezetője az MTI-t. Elmondta, a Hunyadi János utcai csomópontban az 1-es vonalról leágazó új szakasz első részén elkészültek az egyik pályatesttel, így a Jerikó utcáig vezető szakaszon megkezdődhet a próbaüzem. A 2-es vonal önálló szakasza összesen 4,3 kilométer hosszú lesz. A vasúti pályatest hossza – mivel döntő részben két vágányt építenek – összesen 7 kilométer lesz, ebből 5,5 kilométer már készen áll. Elkészült a felsővezeték is 5,6 kilométer hosszan, a 82-84 kilométernyi földkábeleknek pedig már a 95 százalékát lefektették – sorolta Miklóssy Ferenc. Augusztus első napjaiban még a régi villamosokkal mennek fel az új szakaszra, néhány nappal később viszont már az új spanyol járművek is itt futják majd a próbajárataikat – mondta el, hozzáfűzve, hogy szerdán helyezik feszültség alá az új szakaszon a felsővezetékeket. Miklóssy Ferenc kiemelte: feszített tempóban, a hét minden napján napi 12-16 órában dolgoznak mintegy 250-en a villamospályán.
A Salétrom utcán található új remízzel már elkészültek, és augusztus 8-ig a Petőfi téri – az 1-es vonallal közös – végállomást is visszaadják a forgalomnak. Az augusztus 20-i Virágkarnevál előtt teljesen helyreállítják a város egyik legforgalmasabb csomópontját a Hunyadi János utca és a Péterfia utca kereszteződésében, de néhány további szakaszon – például a Honvéd és Csemete utca kereszteződésében – is megindulhat a forgalom a több hónapos lezárások után. A munkálatok kapcsán rámutatott: a legnehezebb hónapok a mostaniak, augusztus végéig az új villamosvonal legtöbb szakasza teljesen kész lesz, összességében pedig tartható a december 20-ai átadás. Debrecenbe eddig három érkezett meg a 18 megrendelt CAF szerelvényből, közülük kettő már az 1-es vonalon végzi a próbafutásokat.